Sökning: "green advertising"

Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden green advertising.

  1. 21. Mannen, myten, stereotypen : En semiotisk analys av maskulinitet i Axe reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Green; Johanna Ultege; [2020]
    Nyckelord :advertising; masculinity; norm; gender; gender order; stereotype; identity; semiotics; reklam; maskulinitet; norm; genus; könsmaktsordning; stereotyp; identitet; semiotik;

    Sammanfattning : Följande arbete är en studie kring mediers reproduktion av stereotyper och hur maskulinitet framställs inom reklam. Axe är ett av de ledande varumärkena inom industrin för manliga skönhetsprodukter och är ett företag som har fått mycket kritik för att reproducera toxisk maskulinitet och sexism genom sin marknadsföring. LÄS MER

  2. 22. Keen to be green? Consumer perceptions of green advertising in the skincare industry : Consumer perceptions of green advertising in the skincare industry

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lana Rasool; Lisa Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Green advertisements; green perceived risk; green trust; green skincare; green marketing; green content.;

    Sammanfattning : Date: 2020-06-09 Level: Master thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University  Authors: Lisa Eriksson (91/08/31) Lana Rasool (97/02/23)  Title: Keen to be green? Consumer perceptions of green advertising in the skincare industry Tutor: Konstantin Lampou Keywords: Green advertisements, green perceived risk, green trust, green skincare, green marketing, green content.  Research- questions: How do consumers perceive green content in advertisements?  What aspects create perceptions of trust? What aspects create perceptions of risks? Purpose: The purpose of this study is to explore how consumers perceive green advertising practices in the skincare industry and what aspects affect perceptions of trust and risks. LÄS MER

  3. 23. Grön marknadsföring online - en kvalitativ undersökning av livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Svensson; [2020]
    Nyckelord :marknadsföring; livsmedelsindustrin; grön marknadsföring; digital marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Studien har undersökt hur grön marknadsföring online tillämpas i praktiken. Studien har fokuserat på sex stycken olika varumärken i livsmedelsindustrin och hur de tillämpar grön marknadsföring digitalt via sina hemsidor. Alla varumärken verkar inom mjölk -och yoghurtindustrin eller tillverkar alternativ till vanlig mjölk och yoghurt. LÄS MER

  4. 24. The Impact of Sustainable Advertising and its Relationship to Consumer Brand Loyalty : An Empirical Study of Young Adults and their Brand Switching Behaviour on High- and Low Involvement Products

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alice Jernberg; Sandra Eklund; Andreea-Jessica Roman; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Advertisements; Green Advertisements; Consumer Behaviour; Purchase Decisions; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : Even though the majority of companies have realised the benefits of implementing sustainability practices into their business strategies today, the problem is that the marketing of these activities still has a negative impact on the environment. Therefore, the purpose of this research is to examine if the impact of sustainable advertisements can influence the purchase decisions of young adults who show loyalty to another brand. LÄS MER

  5. 25. The Pitfalls of Communicating the Implementation of Environmental Regulations

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Petersen; Hilda Lundin; [2020]
    Nyckelord :Communication; Corporate communication; Marketing; Advertising; Strategy; Green communication; Greenwashing; Transparency; Motive greenwashing; Environmental regulations; Consumer attitude; Experimental survey;

    Sammanfattning : In the light of a market that showcases increased hesitation and skepticism over green marketing and environmental communication, is the necessity of a well executed corporate communication greater than ever. What can be seen on the market is corporations that are unintentionally using motive greenwashing as a tool for attracting and persuading consumers to favour the corporations image. LÄS MER