Sökning: "green branding"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden green branding.

  1. 1. All that glitters is not green : A Field Study On Green Marketing Communication Of A Surf Destination Versus Green Practices On Site

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tilde Eriksson; Ellen Thunberg; Isabell Johansson; [2023]
    Nyckelord :Green marketing; green sustainability; green consciousness; consumer experience; destination marketing; green destinations; surf destinations; destination branding;

    Sammanfattning : The concern for environmental sustainability is constantly growing within tourist destinations. Environmental concern is leading to increased consumer awareness of green sustainable destinations. The growing interest in sustainability-based practices contributes to companies using green marketing communication to attract green conscious consumers. LÄS MER

  2. 2. Så rekryteras en It- Student : En intervjustudie om den gröna omställningen, kompetensbrist i Norrland och sociala medieplattformas roll i rekrytering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Wilma Daun; Fanny Helsing; Ella Wiksten; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Employer Branding; Recruitment;

    Sammanfattning : The green transition in northern Sweden is creating more jobs but also highlights a shortage of competent personnel. The green transition involves a more environmentally friendly industry and the expansion of sustainable-focused work within the northern regions. Therefore, a recruitment effort of trained individuals is essential. LÄS MER

  3. 3. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  4. 4. Green Bonds : A study on the signaling effects of issuing green bonds in the Swedish real estate sector

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finans

    Författare :Sophia Solberg; Wilma Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Green bonds; Sustainability; Stock Market Reaction; Signaling Theory; Efficient Market Hypothesis; Real Estate Sector; Gröna Obligationer; Hållbarhet; Marknadsreaktioner; Signaleringsteorin; Effektiv Marknadshypotes; Fastighetssektorn;

    Sammanfattning : Green bonds have rapidly increased in popularity over the past years, and are often seen as afacilitator in achieving the Paris Agreement of limiting global warming to 2°C. The Swedishreal estate sector is one of the most frequent issuers in the Swedish green bond market, as itstands for 49% of the total volume outstanding. LÄS MER

  5. 5. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER