Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Is Green brand image the saviour of consumers' well-being? : An exploration on how consumers' subjective well-being can be influenced by green brand image.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Tim Anderzén; Lia Ramadan; [2023]
    Nyckelord :Green brand image; Subjective well-being; Altruism; Self-image;

    Sammanfattning : Background: Subjective-well being is an increasingly important concept within consumer research. Previous studies have thus far shown the capability of brand image and other types of image to influence separate components of subjective well-being, mainly life satisfaction, positive and negative affect. LÄS MER

  2. 7. Combating the credibility crisis - Investigating the role of brand co-creation within green marketing

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Niklas Löfgren; Axel Wieslander; [2022-08-04]
    Nyckelord :Green Marketing; Brand Co-creation; Green Brand Equity; Brand Credibility; Greenwashing; Transparency;

    Sammanfattning : Firms are facing increasing pressure to become more sustainable, coupled with growing insight and scrutiny. However, attempts to meet these demands and attract sustainability-concerned consumers through green marketing and branding has resulted in widespread greenwashing. LÄS MER

  3. 8. To be or not to be…green, that is the question

    L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zikang Chen; Anna Mellin; Ivelina Petkova; [2022]
    Nyckelord :Corporate branding; green brand culture; green brand image; green shared vision; green corporate branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the roles of brand culture, brand image and brand vision in the context of “green” corporate brands, and identify pitfalls when these elements are not aligned. Methodology: Qualitative research method using primary data (interviews with former and current employees) and secondary data. LÄS MER

  4. 9. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ludvig Wiberg; Pontus Dahl; [2022]
    Nyckelord :sustainability; multimodal critical discursive analysis; greenwashing; Instagram; Fjällräven; Haglöfs; Houdini; green marketing; branding; hållbarhet; multimodal kritisk diskursanalys; greenwashing; Instagram; Fjällräven; Haglöfs; Houdini; grön marknadsföring; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER

  5. 10. Återindustrialiseringen av Norrland : en kompetensförsörjningsfråga med samverkan i fokus

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maja Nordmark; Nilla Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :kompetensförsörjning; samverkan; samhällsutveckling; arbetsgivarvarumärke; platsutveckling.;

    Sammanfattning : As in many other western countries, urbanization and globalization has had an impact on the labor market in many rural areas in Sweden, which has led to lost job opportunities and decreased population. In recent years there has been a new wave of industrialisation establishments in the northern parts of Sweden which are now creating thousands of jobs. LÄS MER