Sökning: "green consumer goods"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden green consumer goods.
1. The Sustainability of EU Trade mark law : A research into the degree to which EU Trade mark law is tailored to achieve the EU Sustainable Development Goals
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutet för immaterialrätt och marknadsrätt (IFIM)Sammanfattning : The EU Sustainable Development Goals have long been a resemblance of the urgent call forclimate action and sustainable development. With increasing attention for climate change anda subsequent call for action from states, consumers’ preferences have now also changedtowards opting for sustainable goods and services. LÄS MER
2. Developing a closed-loop supply chain to eliminate Single Use Plastic products : Implementing Circular Economy practices driven by EU commission directives
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Single use plastic products (SUPs) are a primary cause of plastic pollution causing significant environmental harm. These products have little to no value after use and are challenging to recycle cost efficiently. LÄS MER
3. Offshore wind to hydrogen for powering port land mobility : Case study in Port of Valencia.
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknikSammanfattning : Maritime cargo transport is a major energy consumer and polluting sector, accounting for 90% of world trade in goods and responsible for 2.5% of global greenhouse gas emissions per year. LÄS MER
4. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER
5. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER