Sökning: "green marketing strategy"
Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden green marketing strategy.
11. Green or Blue? Am I being ‘washed’? The Way Sustainable Luxury Fashion Brands Communicate Sustainability Practices in their Websites : The case of Stella McCartney and Gucci
Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This case study examines how luxury fashion brands communicate their sustainability practices on the brands' sustainability page on the company's website and whether selected luxury fashion brands are greenwashing and bluewashing. The luxury brands selected for this study are Stella McCartney and Gucci, on the grounds that both brands have different types of businesses and approaches. LÄS MER
12. Artificial Intelligence and Corporate Social Responsibility in the Online Gambling Industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: Digital technology and the Internet have created the preconditions for the development of online gambling. Gamblers can play or bet online whenever they want and wherever they are. Gambling should be entertaining, allowing players to keep it in balance with other activities in their lives. LÄS MER
13. The Brand Implications of Green Demarketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : A significant part of the marketing profession consists of stimulating and expanding the demand for products and services. However, as society’s level of consumption increases at the same time as our resources decrease, the marketer’s role faces an inevitable change if the global environmental goals are to be achieved. LÄS MER
14. The influence of sustainable development in strategic marketing : How companies use sustainability in their marketing strategy to attract the consumer?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Sustainable development is an emerging concept based on three pillars: economic, ecological and sustainable. Indeed, more and more consumers around the world are concerned about including this concept in their way of consumption. Then, on the one hand, sustainable development is an integral part of companies from a legal point of view. LÄS MER
15. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER