Sökning: "green marketing strategy"
Visar resultat 6 - 10 av 89 uppsatser innehållade orden green marketing strategy.
6. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER
7. What Green Marketing Strategy to Use Prior To a Greenwashing Scandal?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Despite the increase in green advertising in the past decade, the way these green messages are communicated and their efficacy when it comes to mitigating damages in case of a greenwashing scandal, is still an area that has not been well-researched. Thus, this paper aims to contribute to closing this research gap by investigating the impact of two different green marketing communication styles on consumers' brand attitude and purchase intention in the context of a greenwashing scandal while also considering the moderating effects of environmental concern and customer skepticism towards green marketing. LÄS MER
8. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER
9. "The House has Already Burned Down" - A Research Study Exploring Greenwashing in the Swedish Legal Practice
Master-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionenSammanfattning : As the interest in greenwashing as a strategy for marketing increases, monitoring institutions in Sweden have not failed to acknowledge the tendency of unwarranted and exaggerated statements that has left the impression of products or services without any legitimate support. Even as institutions have voiced their active engagement in tackling this problem, critique has been raised arguing that greenwashing is only increasing with little resistance to deter its practice. LÄS MER
10. Secret sustainability: A case study of why a company might go silent with its green achievements
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Greenhushing is acknowledged as a growing concerning behavior referring to when companies deliberately avoid communicating their green achievements. Thus, while companies do substantial work within sustainability, these efforts are strategically or involuntarily not communicated, but why? The research field on greenhushing remains nascent, and scholars have inadequately explained why greenhushing occurs, particularly has previous literature overlooked the strategic perspective and company- specific circumstances. LÄS MER