Sökning: "green scepticism"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden green scepticism.

  1. 1. "Not your darlings – but their mother's!" : Interpretative Difficulties with "Love" in Euripides' Medea 

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för litteraturvetenskap och retorik

    Författare :Felicia Green; [2024]
    Nyckelord :Medea; love; Stanley Cavell; Ludwig Wittgenstein; Toril Moi; Cora Diamond; Søren Kierkegaard; ordinary language philosophy; ordinary language criticism; best case of acknowledgment; lived scepticism; the difficulty of reality; Fear and Trembling; avoidance of love; meaning; Medea; kärlek; Stanley Cavell; Ludwig Wittgenstein; Toril Moi; Cora Diamond; Søren Kierkegaard; vardagsspråkfilosofi; litteraturteori; Fruktan och bävan; levd skepticism; verklighetens svårigheter; mening;

    Sammanfattning : The aim of this Master’s thesis is to achieve philosophical clarity on an interpretative problem I have been struggle with in Euripides’ Medea: That Medea murders her own children, while claimingto love them. Situated within the philosophical and literary tradition of ordinary language philosophy and ordinary language criticism, the thesis draws on ideas, theoretical discussions, and concepts from Ludwig Wittgenstein, Toril Moi, Stanley Cavell, Cora Diamond, and Niklas Forsberg – but also Søren Kierkegaard. LÄS MER

  2. 2. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Dararath Vongnongvar; [2022-02-04]
    Nyckelord :grön reklam; miljöpsykologi; skepsis; grön marknadsföring; konsumentattityder; konsumnetbeteende; miljöengagemang; miljöomsorg; greenwashing; consumer attitudes; consumer behavior; green products; green marketing; environmental psychology; scepticism; green advertising; environmental attitude;

    Sammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER

  3. 3. GREEN SKEPTICISM : How green intentions can lead to brown choices

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linnéa Lundin; [2021]
    Nyckelord :CSR; green advertising; green washing; scepticism; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Although much is known about the conscious consumer, very little is known about green advertising. Given the growing attention placed on environmental issues and the heavy reliance of the consuming public on mass media, the dire lack of credibility in green advertising is in a shocking state. LÄS MER

  4. 4. Till naturen : Ekokritiska trådar i Thomas Tidholms författarskap

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Marie Östling; [2021]
    Nyckelord :Tidholm; Thomas Tidholm; Anna-Clara Tidholm; ekokritik; natur; miljö; språk; poesi; bilderböcker; Det var en gång en räv som sprang i mörkret; En som du inte känner; Lanas land; Meningen; Rösterna från Avocadobergen; Jordlöparens bok; Friluftsliv i strandområden; Toril Moi; Wittgenstein; vanlig språkfilosofi;

    Sammanfattning : In the following essay, I examine the ecocritical aspects of the writings of Thomas Tidholm, Swedish poet and children’s author. I argue for the existence of “green threads” that permeate the authorship, and analyse them through three thematic chapters where several of Tidholm’s texts, for children and adults, are juxtaposed in order to expand, contrast and deepen one another. LÄS MER

  5. 5. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER