Sökning: "greenwash"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade ordet greenwash.

  1. 21. Green bonds

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Elias Söderström; Alfred Larsson Regnström; [2014]
    Nyckelord :Real Estate Financing; Environmental certification; Green bond; CSR; Greenwash; Fastighetsfinansiering; miljöcertifiering; grön obligation; CSR; Greenwash;

    Sammanfattning : The Green Bond market in Sweden is still relatively new and the first companies to issue these new financial products in Sweden were companies on the real estate market. The purpose of this thesis is to examine the characteristic that makes a Green Bond different to other Bonds and to understand why this product is of interest to investors and issuers. LÄS MER

  2. 22. Gröna aktiviteter : Att marknadsföra gröna argument i fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Annie Franzon; Louise Sonehag; [2014]
    Nyckelord :Green marketing; green arguments; real-estate companies; green business; greenwash; Grön marknadsföring; gröna argument; green buisness; greenwash; fastighetsbranschen;

    Sammanfattning : Undersökningen ämnar öka förståelsen för och analysera hur fastighetsföretag marknadsför gröna argument och hur de uppfattar att intressenterna bemöter dessa. I uppsatsen studeras följande forskningsfrågor: * Vilka strategier används hos fastighetsföretag inom ramen för green business? * Hur kommunicerar fastighetsföretag green business genom grön marknadsföring? * Hur uppfattar fastighetsföretagen att intressenterna bemöter deras gröna marknadsföringsargument? . LÄS MER

  3. 23. Grönt är det nya svarta : En studie om hur klädföretag kan öka konsumenters intresse för miljövänliga kläder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tove Berntsson; Helena Delteus; [2014]
    Nyckelord :Green marketing; environmentally friendly clothing; consumer behavior; credibility; social media; Grön marknadsföring; miljövänliga kläder; konsumentbeteende; trovärdighet; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse för problematiken och möjligheterna som finns gällande klädföretags arbete med miljövänliga kläder. För att uppnå detta på ett effektivt sätt har vi tagit fram två delsyften. LÄS MER

  4. 24. Grön marknadsföring i outdoorbranschen : En komparativ flerfallsstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Börjesson; Sara-Linn Asker; [2013]
    Nyckelord :Grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur och varför företag i friluftsbranschen arbetar med grön marknadsföring samt vilken grön strategi företagen har. Metod: Studien är kvalitativ i form av en komparativ flerfallsstudie med en deduktiv ansats. Teorin beskrivs först för att sedan jämföra teorin med det empiriska materialet. LÄS MER

  5. 25. Bluewash – Greenwash på individnivå : attityder och uttryckta attityder bland studenter vid Linnéuniversitetet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Sundberg; Tove Thorsell; Ida Wikström; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Attityd; Förväntningar; CSR; Greenwash; Arbetssökande; Student; Enkätstudie.;

    Sammanfattning : Dagens konsumtionstakt har skapat debatter kring ämnen som globalisering, mänskliga rättigheter, välfärd och miljöpåverkan. Konsumtionen på ena sidan världen ger konsekvenser för människor på andra sidan världen. Här i Sverige börjar allt fler tänka i banorna att något måste göras. LÄS MER