Sökning: "greenwashing."
Visar resultat 16 - 20 av 337 uppsatser innehållade ordet greenwashing..
16. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER
17. Damned if you do, damned if you don't.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : “(Un)sustainable fashion: H&M breaks promise.” “H&M sued for greenwashing claims, again.” “H&M under fire!” Helena Holgersson is sitting in her office on the top floor of H&M’s Stockholm Headquarters staring at the headlines flickering on her computer screen. LÄS MER
18. Carbon Accounting and SeaweedOffsets : An overview of some current carbon accounting methodologiesand the emerging sector of seaweed carbon offsets
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : As the anthropogenic emissions of greenhouse gases (GHGs) have increased and received moreattention, the need for climate mitigation solutions has become more urgent. Today, several methodologies for carbon accounting exists, as well as the possibility to offset emissions by buying carbon offsets. LÄS MER
19. How Venture Capital Could Use Large Language Models to Screen Sustainability Impact Startups
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : This study investigates the potential of large language models (LLMs), such as ChatGPT, to aid venture capitalists in the screening of startups that maximize sustainability impact. To determine the scope that maximizes impact for venture capitalists' and to identify effective screening criteria, the study utilized theoretical research and interviews. LÄS MER
20. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER