Sökning: "grindvakt"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade ordet grindvakt.

  1. 16. Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Anna Lindström; Åkermark Nina; [2010]
    Nyckelord :Crisis communication; crisis; credibility; faith; trust; quickness; consistent; openness; the changed media landscape; gatekeeping; global village; Internet; authority; Kriskommunikation; kris; trovärdighet; tillit; förtroende; snabbhet; konsistent; öppenhet; Internet; grindvakt; global by; det förändrade medielandskapet; myndigheter;

    Sammanfattning : Uppsatsen, Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap, är en fallstudie på webbplatsen www.krisinformation.se. Utgångspunkten för uppsatsen är det förändrade medielandskapet och vad det innebär för kommunikation i kris. LÄS MER

  2. 17. När döva och hörande kollegor möts genom tolk : En etnografisk studie om tvåspråkighet på en arbetsplats

    Master-uppsats, Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Josefin Waltin; [2009]
    Nyckelord :Deaf; Sign Language interpreting; ethnography; workplace; poststructuralism; Deafhood; Döva; teckenspråstolkning; etnografi; arbetsplats; poststrukturalism; Deafhood.;

    Sammanfattning : Döva personer i Sverige och världen lever nästan uteslutande i ett hörande majoritetssamhälle och har således på ett eller annat sätt en fortlöpande kontakt med hörande människor i såväl privat- som arbetsliv. De flesta döva i arbetslivet arbetar som enda eller som en av få döva på en hörande arbetsplats och ofta anlitas tolk för möten mellan hörande och döva kollegor. LÄS MER

  3. 18. Nyttiga Fakta: en kvalitativ studie av McDonalds pressmeddelanden på webben

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Lindell; [2004]
    Nyckelord :McDonalds; pressmeddelanden; Internet; propagandaanalys; journalister; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det här er en uppsats vilken fokuserar på kvalitativ analys av pressmeddelande producerade och utsända av svenska McDonalds. Syftet är att undersöka hur meddelanden kan tänkas komma att mottas, liksom om de har en rimlig möjlighet att uppnå sitt syfte och leda till publicering av den förmedlade nyheten. LÄS MER