Sökning: "gronroos"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet gronroos.

  1. 1. Varumärkesidentitet hos en nykomling i branschen : En fallstudie om försäkringsbolaget Hedvig

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Filip And; Wilmer Gyllström; [2019]
    Nyckelord :Brand identity; Insurance; Communication;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if an insurance company’s image of their own brand identity match what students in Uppsala universitet experience. The study is built on a case study of the insurance company Hedvig’s brand identity and how students in Uppsala experience the brand. LÄS MER

  2. 2. Innebörden av en värdeskapande tredje part : Åskådarkonsumtion i dataspelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Rheborg; Elias Ekman; [2013]
    Nyckelord :värde värdeskapande tjänstelogik e-sport;

    Sammanfattning : Förändrade konsumtionsmönster som går företagen förbi kan i längden visa sig ödesdigert och det är därför viktigt att identifiera dessa förändringar och analysera vad de innebär för de inblandade. I dataspelsbranschen har ett nytt konsumtionsmönster växt fram där människor i allt större utsträckning intar en åskådarroll istället för att själva delta i spelandet. LÄS MER

  3. 3. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Hultman; Maria Abrahamsen; [2010]
    Nyckelord :marketing; relations; communication; relationship marketing; networking; school; principal; teacher; gronroos; internal communications; communications; business communications; competition; swedish schoolsystem; loyal customers; reputation; win-win situation; relationsmarknadsföring; kommunikation; grundskolan; dialog; grönroos; intern marknadsföring; marknadsföring; marknadsförare på deltid; rektor; ledning; medbestämmande; insyn; demokrati; möte; dagordning; barn; elever; klasslärare; lärare; ämneslärare; nationella prov; kvalitetsredovisning; återkoppling; skola; friskola; fristående skola; friskolereform; kommunalisering; medbestämmande; nätverk; samarbete; kundfokus; grounded theory; konkurrens; skolbranschen; konkurrensförutsättningar; intern kommunikation; konkurrensfaktorer; anseende; rykte; word of mouth; vinna-vinna situation;

    Sammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER

  4. 4. Kundtillfredsställelse : en studie om studentens nöjdhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Leila Jameleddine; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag finns det ett stort utbud av olika utbildningsalternativ, antalet alternativ har ökat drama- tiskt sedan 1990-talet. Alla högre utbildningar konkurrerar om att rekrytera nya studenter och att behålla sina nuvarande studenter (Broady, Börjesson & Palme, 2002). LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringen biblioteket : En fallstudie av Broby bibliotek

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Karolina Persson; [2009]
    Nyckelord :Marketing; Marketing--Information services; Public libraries; Public librarians; Marknadsföring; Tjänster--Marknadsföring; Folkbibliotek; Bibliotekspersonal;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis is to use marketing theory on the library’s activities. The marketing theory used is the 4Ps; product, price, promotion and place, as it's presented by Philip Kotler. LÄS MER