Sökning: "gronroos"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet gronroos.
1. Varumärkesidentitet hos en nykomling i branschen : En fallstudie om försäkringsbolaget Hedvig
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to examine if an insurance company’s image of their own brand identity match what students in Uppsala universitet experience. The study is built on a case study of the insurance company Hedvig’s brand identity and how students in Uppsala experience the brand. LÄS MER
2. Innebörden av en värdeskapande tredje part : Åskådarkonsumtion i dataspelsbranschen
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Förändrade konsumtionsmönster som går företagen förbi kan i längden visa sig ödesdigert och det är därför viktigt att identifiera dessa förändringar och analysera vad de innebär för de inblandade. I dataspelsbranschen har ett nytt konsumtionsmönster växt fram där människor i allt större utsträckning intar en åskådarroll istället för att själva delta i spelandet. LÄS MER
3. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER
4. Kundtillfredsställelse : en studie om studentens nöjdhet
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Idag finns det ett stort utbud av olika utbildningsalternativ, antalet alternativ har ökat drama- tiskt sedan 1990-talet. Alla högre utbildningar konkurrerar om att rekrytera nya studenter och att behålla sina nuvarande studenter (Broady, Börjesson & Palme, 2002). LÄS MER
5. Marknadsföringen biblioteket : En fallstudie av Broby bibliotek
Master-uppsats, Institutionen för ABMSammanfattning : The purpose of this master thesis is to use marketing theory on the library’s activities. The marketing theory used is the 4Ps; product, price, promotion and place, as it's presented by Philip Kotler. LÄS MER