Sökning: "group work classroom"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden group work classroom.

  1. 1. Gender Equality in the English Classroom : Teachers’ Attitudes Toward Incorporating Gender Equality in Their Teaching of Upper Secondary School English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Ly; [2024]
    Nyckelord :Teachers; upper secondary school; EFL; group work; cooperative learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to attain a deeper understanding of how English teachers approach the incorporation of gender equality in their English teaching, and the challenges and successes encountered in their pedagogical method. The study takes a qualitative approach, where the research examines the attitudes, teaching strategies and practical experiences of English teachers through semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. ”Jag ÄLSKAR högläsning!” : Sociala samspel i samband med högläsning i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Linda Hautala; Sara Hultqvist; [2023]
    Nyckelord :Reading aloud; social interaction; love of reading; language development; Högläsning; sociala samspel; läslust; språkutvecklande arbete.;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ studie vars syfte är att undersöka hur lärare i förskoleklass arbetar med högläsning. Högläsning kan bidra till att eleverna får en positiv läsupplevelse vilket i sin tur kan stimulera elevernas läslust och läsförståelse, samt utveckla deras ordförråd och förmåga att lyssna och koncentrera sig. LÄS MER

  3. 3. Det får inte bli för mycket Hollywood : En undersökning om spelfilmens roll i religionskunskapsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Edgar Anders Bisse Ahrent; Jakob Nils Erik Tomelius; [2023]
    Nyckelord :“Burden of religious representation”; facilitate understanding; fiction film; film pedagogy; religious studies; teaching materials; upper secondary; view of life;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine students and teachers’ attitudes towards the use of fiction film in religious studies in upper secondary schools in the province of Scania in Sweden. The thesis has a particular focus on the use of film in order to facilitate understanding of different religions and views of life and what students report gaining from viewing film in the classroom. LÄS MER

  4. 4. Elevers upplevelser av matematikundervisning med samhällspåverkande modeller i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Petter Ljung; Joakim Andersson; [2023]
    Nyckelord :Critical mathematics; critical thinking; machine learning; mathematical modelling; reflective knowledge;

    Sammanfattning : In a digital world where algorithms and mathematical models impact students’ lives and society as a whole, it is important to learn critical thinking to understand and reflect upon what is happening. How will students perceive an inclusion of mathematical models that affect society in their mathematics lessons? Prior research shows that mathematical modelling is a valuable skill. LÄS MER

  5. 5. En litteraturstudie om strategier i skolan för att stötta elever med selektiv mutism i kunskapande, vänskapande och välbefinnande

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Annette Ekenberg; [2023]
    Nyckelord :Selektiv mutism; kunskapande; vänskapande; välbefinnande i skolan; scoping review;

    Sammanfattning : En litteraturstudie i form av en scoping review genomfördes för att ta reda på vilka strategier skolan behöver utveckla för att stötta elever med selektiv mutism på organisations-, grupp- och individnivå. Selektiv mutism (SM) är en funktionsnedsättning som yttrar sig i en talångest. LÄS MER