Sökning: "grundläggande motivationsfaktorer"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden grundläggande motivationsfaktorer.
1. Är det någon som bryr sig? : En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Är det någon som bryr sig? - En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jakob Sanfridsson och Lina Tollsten Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024, januari Syfte: Att undersöka och analysera motivationsfaktorer hos högskolelärare och yrkesidrottstränare, utifrån självbestämmandeteorin. Genom att identifiera likheter och skillnader i motivationsdrivkrafter för dessa två grupper, ämnar studien bidra till en djupare förståelse av hur olika faktorer påverkar motivationen inom olika yrkesområden. LÄS MER
2. Arbetsmotivation - En kvalitativ studie om arbetsmotivation och dess avgörande faktorer utifrån ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer som är avgörande för arbetsmotivationen inom en organisation ur ett medarbetarperspektiv. Studien följer en deduktiv ansats och grundar sig på en kvalitativ forskningsmetod, studiens empiriska material är insamlat genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. Motivation som en grundläggande del av undervisningen : En studie om samhällslärares syn och användning kring motivation i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Undervisningen i samhällskunskap ska syfta till att stötta och förbereda eleverna till att bli aktiva medborgare i Sveriges demokratiska samhälle. Det här gör att skolan har ett mycket viktigt uppdrag, vilket innefattar att främja elevernas lärande och inhämtning samt utveckling av väsentliga kunskaper och värden. LÄS MER
4. Vi marknadsför vår arbetsplats : En nyanserad syn av employee advocacy via sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I Sverige har det främst undersökts synen på employee advocacy utifrån organisationens engagemang samt strategisk användning av konceptet. Den här studien undersöker det svenska perspektivet på employee advocacy via sociala medier. LÄS MER
5. Hur motiverar ledare sina medarbetare i en nätbaserad arbetsmiljö? : En kvalitativ undersökning från ett ledarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur arbetet med motivation fungerar när en fysisk arbetsmiljö blir nätbaserad, vilket skedde hastigt och i stor omfattning i samband med utbrottet av Covid-19 år 2020. Med utgångspunkt i Ryan och Decis (2000) självbestämmandeteori (SDT) har intervjuer med sex olika ledare i en kunskapsintensiv organisation genomförts och analyserats, med fokus på hur dessa beskriver sitt arbete med motivation och hur detta arbete eventuellt har påverkats av omställningen från fysisk till nätbaserad arbetsmiljö. LÄS MER