Sökning: "grundläggande vuxenutbildning"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden grundläggande vuxenutbildning.
16. Text eller tabell : En studie om implicit och explicit ordinlärning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vilken inlärningsmetod som ledde till snabbast inlärning av substantiv, explicit eller implicita metoder. Hypotesen var att explicita metoder skulle vara överlägset sett till antalet inlärda substantiv över en begränsad tid. LÄS MER
17. Jag finns i klassrummet men inte i mitt läromedel : En genus- och queeranalys av tre läromedel i svenska som andraspråk på grundläggande vuxenutbildning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråkSammanfattning : Detta är ett examensarbete i ämnet Svenska som andraspråk som behandlar genus och heteronormativitet i skolämnet svenska som andraspråks läromedel. Studiens inriktning är mot den grundläggande vuxenutbildningen på Komvux. LÄS MER
18. Avslutande prov i svenska som andraspråk-eller inte?
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Skolverket konstruerar och ger ut nationella prov för elever som studerar svenska som andraspråk på grundläggande nivå i grundskolan. Däremot finns inga nationella prov för vuxna elever på vuxenutbildningen. LÄS MER
19. "Vad hon gjorde är fortfarande underbart" : Vuxna L1- och L2-elevers bisatsbruk i skrift som värdemätare på språklig komplexitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Sammandrag Det här arbetet handlar om elevgrupper på tre olika nivåer och hur de nyttjar bisatser i sina texter. Två av grupperna har svenska som sitt andraspråk; en av dem går på grundläggande vuxenutbild-ning och den andra på den gymnasiala motsvarigheten. LÄS MER
20. Validering och bedömning : i svenska som andraspråk på grundläggande nivå för vuxenstuderande
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Uppsatsens syfte är studera lärares validering och bedömning i kursen svenska som andraspråk på grundläggande nivå på olika skolor inom vuxenutbildningen. Vidare studeras likheter och skillnader i fråga om validering och bedömning mellan de olika skolorna samt lärarnas behov av ett pedagogiskt bedömningsstöd. LÄS MER