Sökning: "grundskollärare"
Visar resultat 6 - 10 av 458 uppsatser innehållade ordet grundskollärare.
6. Digitala verktyg i fritidshemmet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Målet med denna uppsats är att identifiera och diskutera tankar kring digitala verktyg bland legitimerade grundskolelärare på fritidshem. Studien genomfördes genom kvalitativa intervjuer med legitimerade grundskollärare på olika fritidshem i Göteborgsområdet. LÄS MER
7. “DET ÄR LIKSOM KUL ATT KOMMA TILL JOBBET OCH JAG HAR ALDRIG KÄNT SÅ INNAN FAKTISKT”; En studie om att vara lärare i ett vithetsnormativt samhälle
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Målet med kandidatuppsatsen är att undersöka hur lärare upplever sin yrkesvardag. Mot en bakgrund av att läraryrket ofta förstås som ett av de mest belastade yrkena, syftar denna studie till att förstå vad som motiverar lärare till att fortsätta sin yrkesbana. LÄS MER
8. Att kunna göra skillnad : En kvalitativ studie av vad som får lärare att vilja stanna kvar i sitt yrke
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att bidra med fördjupad kunskap om vad verksamma grundskollärare, behöver för att vilja stanna kvar i sitt yrke, samt vad som motverkar deras motivation. Med hjälp av en kvalitativ ansats och semistrukturerade intervjuer har material samlats in. Sju grundskollärare deltog, både digitalt och fysiskt. LÄS MER
9. Inkluderande undervisning - Ja, men hur får vi till det? : En intervjustudie med grundskollärare utifrån en specialpedagogisk infallsvinkel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : För att alla elever ska känna sig delaktiga i skolan behöver undervisningen vara inkluderande. Syftet med studien var att, genom fokusgruppsamtal, undersöka hur några lärare berättar om sitt arbete med inkluderande undervisning, och hur undervisningen skulle kunna utvecklas mot en gemenskapsorienterad inkludering. LÄS MER
10. Skrivande är väl ingen konst. Eller? : En undersökning om hur textskapande i de naturorienterande ämnena i årskurs 4–6 kan främja lärandet i naturvetenskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Textskapande kan ses som ett viktigt redskap för elevers kunskapsutveckling i naturvetenskap. Textskapande i de naturorienterande ämnena är också ett av de sätt med vilket elever kan närma sig en scientific literacy. LÄS MER