Sökning: "grunig"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet grunig.
1. Informationens roll i lokalt brottsförebyggande arbete
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att kartlägga och jämföra hur kommun och polis praktisk arbetar med och organiserar inhämtning, sållning och överföring av information som underlag för beslutsfattande i lokalt brottsförebyggande arbete, samt vad organiseringen resulterar i. Teori: Studiens empiriska insamling och analys utgår ifrån teorin om begränsad rationalitet i beslutsfattande i administrativa organisationer (Simon 1997) samt the situational theory of problem solving- STOPS (Kim & Grunig 2011). LÄS MER
2. Konsumenternas krav på varumärket: Prata med oss, ge oss erbjudanden och inspirera : En kvantitativ studie om svenska kvinnors konsumtionsvanor, upplevelser och åsikter kopplat till NA-KD’s innehåll på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The purpose of the study is to investigate the respondents’ consumption habits, experiences and opinions linked to NA-KD’s content on Instagram, to see which of the four communication models within PR (Grunig & Hunt 1984) that are reflected in their experiences, opinions and consumption. Method: The study is based on a quantitative web survey, which was answered by Swedish women, aged 16-35, who follows @nakdfashion on Instagram. LÄS MER
3. PR, PÅVERKAN & PROMILLE : En kvalitativ och kritisk diskursiv jämförelseanalys av hur kommersiella och ideella organisationer konstruerar PR-kampanjer på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay was to examine the Public Relation strategies in four PR-campaigns. The objects of the study were two commercial organisations, Carlsberg and Smirnoff, and two non-governmental organisations, Addict Aide and IQ, with alcohol as the pervading subject. LÄS MER
4. PR inom PR
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This research report focus to find common denominators in the members of PRECIS and Svenska PR-företagen ́s strategies and their use of their own PR. Aim: Our aim is to study how Public Relations practitioners work with Public Relations for themselves, PR within PR, and to gain new knowledge about the field and its importance for their agencies. LÄS MER
5. Feminist values and entrepreneurship
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This study will focus on two main concepts: entrepreneurship and feminism and more clearly about the relation which brings them together.Feminist values have gained more attention over the years and became a field of studies (Grunig, 2000; Van Bogaert, 2009; Ahmed et al., 2013; Gardner, 2009). LÄS MER