Sökning: "grupparbete i grundskola"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden grupparbete i grundskola.
6. Arbete med textuppgifter i grupp! : En kvalitativ studie av vilka matematiska förmågor elever i åk 4-5 övar!
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Internationella studier visar en nedåtgående trend i svenska ! elevers matematikkunskaper. Sverige är ett av de länder som i högst utsträckning använder matematikläroboken som basmaterial för undervisningen och enskilt självständigt arbete i matematikboken är den vanligaste arbetsformen. LÄS MER
7. Arbetsformer för huvudräkning - Arbetsformer som lärare i årskurserna F-3 använder för att främja elevernas huvudräkning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I detta arbete har jag undersökt vilka arbetsformer som lärare i årskurserna F-3 använder för att främja elevers huvudräkning. I den empiriska studien har jag intervjuat fyra lärare som undervisar i matematik i de lägre årskurserna. Dessa lärare har olika examensår och olika utbildningar från olika universitet och högskolor. LÄS MER
8. Grundskollärarnas syn på laborativt undervisningsmaterial i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie behandlar frågan om fyra grundskollärares syn på laborativt undervisningsmaterial i matematikundervisningen. Studien utgår från bakgrunden som presenterar varför studien är aktuell. Studien fortsätter till litteraturöversikten som presenterar tidigare forskning bakom laborativt undervisningsmaterial i matematikundervisningen. LÄS MER
9. Det flerstämmiga klassrummet – en utopi eller verklighet? – En studie om flerstämmighet i engelskundervisning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur flerstämmigheten ser ut i dagens undervisning i engelska i grundskolans senare år i Sverige. Är det flerstämmiga språkklassrummet verklighet eller endast en utopi? Får alla röster höras och deltar alla elever i undervisningen? Flerstämmigheten undersöks utifrån tre olika faktorer som tycks ha stor betydelse för hur mycket flerstämmighet det finns i klassrummet och hur mycket elever deltar i undervisningen: undervisningsform (t. LÄS MER