Sökning: "gruppdynamik i skolan"
Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden gruppdynamik i skolan.
21. Enable Emergent Literacy by Including ICT in Preschool class : A socio cultural approach to ensure a positive learning atmosphere
Magister-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : A comparative study between old school which is considered to be boring and out of context by (many student) to new school of teaching where divers IT and ICT gadgets are used and their implications in creating a positive teacher student relationship from the very start to promote emergent literacy within preschool class. This ethnographic study examines how two preschool class teachers incorporate both old and new methods to create interest for learning and meaningfulness among their students in accordance with the national goals for education and lifelong learning. LÄS MER
22. Vill dagens elever kommunicera matematik med varandra via sociala medier? : En undersökning om chattens potential för matematisk kommunikation.
Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Bakgrund: Allt fler eleverna har tillgång till egna bärbara dator i gymnasieskolan. I skolan där undersökningen genomfördes fick eleverna inte ta med sig sin dator på matematiklektionerna. Här använde eleverna endast boken och miniräknare. Eleverna som deltar går andra året på gymnasiets Teknikprogram och läser MaD. LÄS MER
23. Värdegrund och ledarskap, går det ihop? : Några gymnasielärares uppfattningar om relationen till värdegrund i förhållande till ledarkompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildning; Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen syfe är att beskriva lärares uppfattningar om värdegrund och ledarskap och relationen där emellan. Undersökningen utgår från följande frågor: Vilka kvalitéer, egenskaper och ledarkompetenser betraktar läraren som väsentliga i sitt yrke? Vilka uppfattningar har lärare om begreppet värdegrund? Hur ser lärare på relationen mellan värdegrund och ledarkompetens och hur upplever läraren sambandet mellan värdegrund och ledarkompetens i verksamheten. LÄS MER
24. Betydelsen av drama : en intervjustudie med två pedagoger
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att studera vilken betydelse pedagogiskt drama har för elevers utveckling och lärande i skolan. Undersökningen har sin grund i tidigare forskning såsom artiklar och litteratur. LÄS MER
25. VARFÖR BYTER INTE DU OM? : Elevers förklaringar till att de inte byter om och deras lärares syn på fenomenetExamensarbete lärarprogrammet
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : I vår studie har vi haft för avsikt att i första hand undersöka omklädningsrummets påverkan påelevers deltagande i idrottsundervisningen. I en nationell utvärdering gjord på begäran avSkolverket uppgav 56 % av föräldrarna att idrott och hälsa är ett av de fem viktigaste ämnenai skolan. LÄS MER