Sökning: "grupphandledning"
Visar resultat 16 - 20 av 56 uppsatser innehållade ordet grupphandledning.
16. När kameleonten möter dronten : Om handledarrollen vid grupphandledning av yrkesverksamma inom människohjälpande yrken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Psykologi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna studie var att i en svensk kontext belysa handledarens roll vid grupphandledning av yrkesverksamma inom människohjälpande yrken, då detta är ett område som endast är sparsamt utforskat. Materialet inhämtades genom semi-strukturerade intervjuer med nio verksamma handledare med socionom eller psykologutbildning. LÄS MER
17. Betydelsen av handledning för psykiatriska sjuksköterskor inom öppen psykiatrisk beroendevård : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Handledning kan ge sjuksköterskan möjlighet att reflektera, avreagera sig, bearbeta känslor och minska stress och känslor av otillräcklighet. Sjuksköterskor kan få ett ökat självförtroende av handledning och en ökad sammanhållning med varandra men att handledas i grupp kan vara en utmaning då det ställer krav på både öppenhet och engagemang. LÄS MER
18. ”Detta är inget nytt, nu har jag bara fått ord för det” -aktionsforskning kring lässtrategier i åk7
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att följa ett arbetslags arbete och genom handledning utveckla reciprok undervisning i inkluderande arbetsformer för att utveckla alla elevers läsförståelse, i synnerhet elever med utvecklingsstörning. Frågeställningar: 1. LÄS MER
19. Grupphandledning i socialt arbete: Upplevelser kring gruppformatet och dess effekter
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
20. Specialpedagogisk handledning - förutsättningar, förväntningar och effekter
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Det finns begränsad forskning kring specialpedagogisk handledning. Det har påvisats genom åtskilliga forskningsstudier att skolledarna har stor betydelse för utvecklingsarbetet i skolan samt en central roll för handledningens framväxt och utveckling. LÄS MER