Sökning: "gruppindelning"
Visar resultat 6 - 10 av 75 uppsatser innehållade ordet gruppindelning.
6. Elevers självskattning av interaktion och kommunikation i klassrummet och den språkliga förmågans påverkan på svaren
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka om elevers resultat på delar av ett språkligt test (CELF-4) korrelerar med deras skattning av interaktion och kommunikation i klassrummet (ASIK Express). Vidare undersöktes hur elever skattar påståenden ur ASIK Express som specifikt berör interaktion och kommunikation. LÄS MER
7. Hoppas jag hamnar i en bra grupp… : En kvalitativ undersökning om gymnasieelevers upplevelser av möjligheter och utmaningar med grupparbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Studien belyser gymnasieelevers upplevelser och erfarenheter av grupparbete och beskriver ur ett fenomenologiskt perspektiv hur gymnasieelever ser möjligheter och utmaningar med grupparbete som undervisningsmetod samt hur deras erfarenheter av grupparbete kan bidra till lärares planering och genomförande av grupparbeten i undervisningen. Grupparbete är ett rikt beforskat område och som ofta får ett didaktiskt fokus. LÄS MER
8. Inflytande i förskolan, en rättighet för alla barn : Förskollärares uppfattningar och erfarenheter av att arbeta med de yngsta barnens möjligheter till inflytande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Förskollärare har ett särskilt ansvar för att barn ska få inflytande i förskolan. Syftet med studien är att belysa förskollärares uppfattningar och erfarenheter avseende ansvaret för de yngsta barnens möjligheter till inflytande i förskolan. LÄS MER
9. Modersmålsanpassad planering och genomförande i förskolan : En undersökning om hur förskolläraren planerar och genomför undervisning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att genom åtta intervjuer med förskollärare undersöka hur förskollärarna planerar samt genomför undervisning i en barngrupp som består av barn med olika modersmål. Resultatet visar att förskollärarna använder sig av olika verktyg, till exempel TAKK och bildstöd för att nå fram till varje enskilt barn. LÄS MER
10. Konvergens i Afrika : En undersökning med gruppindelning och konvergensklubbar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER