Sökning: "gruppintervjuer nackdelar"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden gruppintervjuer nackdelar.

  1. 1. Mellanstadieelevers Uppfattning Om Artificiell Intelligens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Veronica Anderberg; Jenny Harrysson Fallberg; [2024]
    Nyckelord :artificial intelligence; group interviews; primary school students’ perceptions; artificiell intelligens; gruppintervjuer; mellanstadieelevers uppfattningar;

    Sammanfattning : I november 2022 släpptes ChatGPT fritt på marknaden, och plötsligt förändrades synen på och kunskapen om artificiell intelligens! Syftet med studien är att synliggöra vilka olika uppfattningar elever på mellanstadiet har om artificiell intelligens (AI). Utifrån en fenomenografisk ansats har 16 mellanstadieelever, på två olika skolor, intervjuats i grupper om fyra vid två tillfällen. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever gymnasieelever digitala simuleringar under kemilektionen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Wiaam Badn; [2019]
    Nyckelord :Gymnasieelever; kemiundervisning; digitala simuleringar; lättbegriplig; utmaning; begränsning; begreppsförståelse; trötthet på skärmen och lärarens närvaro.;

    Sammanfattning : I relation till den ökade digitaliseringen av samhället och verktygen för undervisning finns det relativt lite information om användning av simuleringar i svenska gymnasieskolor. Därför syftar denna studie till att undersöka hur gymnasieelever i årskurs 1 använder och utvärderar digitala simuleringar i kemiundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Illustrationers betydelse för elevers förståelse av text : En studie om elevers syn på illustrationer i högläsningsböcker för årskurs 1 och 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Caroline Fredriksson; Jessica Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Illustrations; comprehension of text; primary school; aloud reading; book talk; attitudes; Illustrationer; förståelse av text; grundskolan; högläsning; boksamtal; attityder;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att undersöka illustrationernas betydelse i böcker för elevernas förståelse av skönlitterär text. Metoden som används är kvalitativa gruppintervjuer med två olika årskurser för att förstå deras inställning och erfarenheter av illustrationer i kombination med text i böcker. LÄS MER

  4. 4. Vad är grejen med all hets på sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emma Jonsson; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Social media; Facebook; Instagram; Snapchat; känslor; feelings; emotions; Social networking sites;

    Sammanfattning : Användningen av sociala medier ökar ständigt och med detta följer både fördelar och nackdelar. Sociala medier är ett sätt för människor att kommunicera och interagera med andra människor och företag. LÄS MER

  5. 5. Att skriva sig till läsning; en tillräcklig metod för elever i läs- och skrivsvårigheter?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Svanberg; [2017]
    Nyckelord :Att skriva sig till läsning; ASL; IKT; läs- och skrivsvårigheter; specialundervisning; undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidragStudien vill belysa fördelar och nackdelar med metoden ASL utifrån de behov elever i läs- och skrivsvårigheter har och därmed väcka tankar kring hur ASL skulle kunna anpassas och kompletteras med andra metoder för att bättre möta dessa behov. Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att belysa hur väl metoden ASL anses fungera för elever i läs- och skrivsvårigheter på tre skolor i en kommun, samt om och i så fall hur ASL skulle kunna kompletteras och/eller anpassas för att bättre kunna möta behoven hos elever i läs- och skrivsvårigheter. LÄS MER