Sökning: "gucci"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet gucci.

  1. 1. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Holmqvist Adolfsson; Gustaf Johnsson Wallin; Erik Bergtoft; [2023]
    Nyckelord :Co-Branding; Brand Equity; Brand Awareness; Brand Loyalty; Brand Associations; Perceived Quality; Relative Pricing; Luxury Fashion; Case Study; H M; Balmain; Adidas; Gucci; Fendi; Versace; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER

  2. 2. “Gucci-livet” : En kritisk diskursanalys om nyhetsmedias framställning av kriminella gäng

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Bergquist; Pamella Gradin; [2023]
    Nyckelord :Gang; gang members; critical discourse analysis; intersectionality; news media; Gäng; gängmedlemmar; kritisk diskursanalys; intersektionalitet; nyhetsmedia;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att media har stor påverkan på hur samhället ser på kriminalitet och gäng. Gängkriminalitet är ett aktuellt och stort ämne i svensk media i dagsläget på grund av våldet och skjutningarna som gängkriminaliteten associeras med idag, som får storuppmärksamhet i media. LÄS MER

  3. 3. Gucci Gang : produktplaceringen av Gucci på de svenska rapparna Einár och Adaams sociala plattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lovisa Wiklander; Matilda Hellberg; [2023]
    Nyckelord :Produktplacering; exklusivitet; Gucci; kriminalitet; rapmusik; Youtube; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Lovisa Wiklander & Matilda Hellberg Titel: Gucci Gang - “Produktplaceringen av Gucci på de svenska rapparna Einár och Adaams sociala plattformar” Nivå: Kandidatuppsats i Medie och kommunikationsvetenskap Område: Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet I dagens samhälle kan det antas att produktplacering av varumärken har normaliserats genom den digitaliserade världen. Produktplaceringen skiljer sig från förr, när de sociala medierna inte existerade. LÄS MER

  4. 4. Doing a Gucci

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Källström; Hanna Welander; Jesper Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Counterfeit products affect on brand equity: A case study on how counterfeit products affect a luxury brand’s brand equity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2022]
    Nyckelord :Counterfeit products; Brand equity; Louis Vuitton; Gucci; Michael Kors; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to investigate how counterfeit products affect a brand’s brand equity with the help from a consumer perspective. Research question: What is the consumer’s perception of counterfeit products? How and why does the consumer’s perception of counterfeit products affect a brand’s brand equity? Methodology: This research paper was based on quantitative research, literature review and three case studies. LÄS MER