Sökning: "guerilla marketing"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden guerilla marketing.
6. Hur kan Vita Renen synas i snö? : En studie om marknadsföringsaktiviteter hos ett avlägset beläget litet företag
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Background and Problem discussion: Consumers are reached by an average of 3000 marketing messages daily which proves that a company’s marketing needs to be strong and characteristic in order not to lose customers. It is of even greater importance that marketing reaches the chosen target group and is designed in accordance with the company’s vision and is shown where the target group sees it. LÄS MER
7. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER
8. Nålen i höstacken : En studie i hur Kalmar kommun kan kommunicera med unga genom sociala medier.
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : The municipality of Kalmar have a problem, how to reach and communicate with young people in Kalmar. In today’s changing media environment it gets more difficult to stand out and reach audience with messages and especially with the new forms of media that has revealed. LÄS MER
9. NÄR MEDIABRUSET TAR ÖVER : Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: När mediabruset tar över- Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring Kurs: 2FE07E Examensarbete i företagsekonomi, Kandidatuppsats 15hp, VT2011 Författare: Rebecca Einarsson, Lejla Kurtovic och Izla Seffo Handledare: Martin Amsteus Examinator: Frederic Bill Nyckelord: Gerillamarknadsföring, Generation Y, Målgruppsanalys, Attityder, Varumärke:företagsidentitet och företagsimage, Varumärkeskännedom. Syfte: Att skapa kunskap rörande hur en butik kan marknadsföra sig mot Generation Y med hjälp av gerillamarknadsföring. LÄS MER
10. Tusen röda plastbåtar : En studie av framgångsrik gerillamarknadsföring
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background: Swedish consumers are daily bombarded with 1500 advertising messages. 22 percent of the Swedish people are avoiding all advertising in traditional media according to SIFO's research. To master this problem innovative methods are a necessity to reach consumers. Guerrilla marketing is such a method. LÄS MER