Sökning: "guidance and stimulation"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden guidance and stimulation.
1. Algebra för matematiskt begåvade elever i årskurs 5 : En intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Enligt Skollagen har alla elever rätt till den ledning och stimulans de behöver för att utifrån sina egna förutsättningar utvecklas så långt som möjligt. Av denna anledning vill vi genom denna studie undersöka hur algebraiska uppgifter och undervisning inom algebra kan anpassas för att matematiskt begåvade elever ska ges den utmaning och stimulans de behöver för att utvecklas så långt som möjligt. LÄS MER
2. Utformningens Betydelse För En Anpassningsbar Cellkontorsmiljö : En Fallstudie Av Brukares Upplevelser Av Cellkontor
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Cellkontor är en av de äldsta kontorstyperna som fortfarande används frekvent i dagens samhälle. Ett cellkontor är en statisk miljö som brukare har svårt att anpassa sig efter tiden i en konkurrerande miljö. För att motverka bristen på flexibilitet betonas en ny form av flexibilitet som framgångsfaktor för framtidens kontor. LÄS MER
3. Development of a Closed-loop for Measuring and Stimulating Peripheral Nervous System
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Bioelectronic medicine is an emerging discipline being a intersection of neu- roscience, immunology and electrical engineering. Chronic inflammation is linked to disorders such as diabetes, rheumatoid arthritis, asthma, atheroscle- rosis, obesity and inflammatory bowel disease. LÄS MER
4. Speciallärares uppfattningar om arbetet med särskilt undervisningsbehov i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Varje skola får utforma sitt specialpedagogiska stöd och det får konsekvenserna att det organiseras på olika sätt, att insatserna varierar och att tillfället när stödet sätts in varierar. Det innebär att speciallärare ofta är ensamma i sitt uppdrag. LÄS MER
5. Hur individanpassas undervisningen för de starka eleverna i matematik? En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Enligt Skollagen (SFS 2010:800) har alla elever rätt till en likvärdig och meningsfull utbildning. Det innebär att varje elev, oavsett fallenhet eller svårighet i undervisning har rätt till vägledning och stimulans för att nå längre i sin kunskapsutveckling. LÄS MER