Sökning: "guitar lessons"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden guitar lessons.

  1. 11. Val av läromedel - Från tabulatur till videolektioner.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Okhan Vatansever; [2014]
    Nyckelord :Educational science; det omvända klassrummet; läromedel; IT; instrumentallärare; gitarrlärare; Utbildningsvetenskap. Musikpedagogik; Music education; instrumental teacher; guitar teacher; ICT; teaching materials; flipped classroom; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ge en bild av hur lärare i elgitarr väljer undervisningsmaterial och hur de använder dem. Studien fokuserar på vad som påverkar läraren i valet av läromedel, samt om det finns en skillnad mellan lärarens och elevens uppfattning om läromedel och hur de fungerar i undervisningen. LÄS MER

  2. 12. Spelglädje och struktur : En studie av gitarrundervisning i Sverige och USA.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Jarl Furingsten; Jens Haglöf; [2013]
    Nyckelord :Instrumental music education; education; guitar; pedagogy; music pedagogy; Instrumentalundervisning; utbildning; gitarr; pedagogik; musikpedagogik;

    Sammanfattning : This study examines the similarities and differences between four guitar teachers in Sweden and the U.S. The aim of the study is to examine how teachers motivate their pedagogical standpoints and to analyze how they experience the frame factors that limit their teaching. LÄS MER

  3. 13. Att lära sig är att spela : En intervjustudie av elbaslärares val av innehåll i nybörjarundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Anders Dahlheim; [2013]
    Nyckelord :electric bass teachers; community school of music and art; beginner instruction; guidance documents; activity plans; priorities; socio cultural perspective; elbaslärare; musikskola; kulturskola; nybörjarundervisning; styrdokument; verksamhetsplaner; prioritering; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att i relation till musik- och kulturskolornas verksamhetsidéer/planer få insikt i elbaslärares förhållningssätt till vad som är viktigt för nybörjarelever att lära sig. Utifrån detta syfte är avsikten att försöka förstå vilka lektionsmoment elbaslärare prioriterar i sin undervisning av nybörjarelever, varför de valt att fokusera på just dessa och deras syn på eventuella styrdokument för respektive arbetsplats. LÄS MER

  4. 14. Hur låter det? : Elgitarrlärares syn på att undervisa i sound och utrustning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Andreas Kalodimos; [2012]
    Nyckelord :Sound; equipment; electric guitar teachers; education; methods; Sound; utrustning; elgitarrlärare; undervisning; metoder;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats har som syfte att ta reda på vilken syn elgitarrlärare på estetiska gymnasieprogram har kring förmedling av sound och utrustning och vilka metoder de tillämpar för att lyfta fram dessa moment i sin undervisning. Sound kan definieras på många sätt, men i detta arbete har det en innebörd av vilka klanger som olika instrument, förstärkare och diverse hjälpmedel kan producera. LÄS MER

  5. 15. Tillsammans: En kvalitativ studie av deltagande föräldra

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Fossto Christopher; [2011]
    Nyckelord :Guitar; Parents; Group lesson; Vygotskij; Suzuki; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay strives to find parent’s role both on group lessons for youths who play guitar, in which the parents too are active students, and in the children’s practice. Are there parents who are more or less involved in their child’s learning process outside the lessons? In what aspect and how have the parent been involved in its child’s learning process, outside the lessons? Have they been involved at all in the child’s learning process outside the lesson? Are there any differences in the childrens amount of practice-time when parents are more involved outside the lessons, than parents who are not? The study concludes that there are connections between highly involved parents that practice a lot and children who practice a lot. LÄS MER