Sökning: "gustaf ericsson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden gustaf ericsson.
1. Interorganisatoriskt projekt inom 5G : En studie om hur företag samverkar för att skapa teknisk innovation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En aktör i ett nätverk kan verka som katalysator för att underlätta skapandet, sammanförandet och utvecklingen av ett nätverk. Kommunikationsbyrån Södra Tornet har i ett projekt tillsammans med Sandvik Coromant Gimo, Ericsson och Tele2 arbetat strategiskt för att sammanföra dessa aktörer kring ett gemensamt mål om teknisk innovation, mer specifikt implementeringen av 5G i en av Sandvik Coromant Gimos industrier. LÄS MER
2. The Notion of Innovation
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : The average life expectancy for large companies on the fortune 500 list has declined rapidly since the 1950s. One major reason is the growing competition from new actors on the market. Innovation has become one of the most important competencies for companies to get ahead of the competition. LÄS MER
3. Using Neurobiological Frameworks for Anomaly Detection in System Log Streams
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Artificial Intelligence (AI) has shown enormous potential,and is predicted to be a prosperous fieldthat will likely revolutionise entire industries andbring forth a new industrial era. However, mostof today’s AI is either, as in deep learning, anoversimplified abstraction of how an actual mammalianbrains neural network function, or methodssprung from mathematics. LÄS MER
4. A TYPOLOGY OF BRAND ORIENTATION - A CASE STUDY OF CORPORATE BRAND MANAGEMENT
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT Title: A Typology of Brand Orientation Case Study of Corporate Brand Management Seminar date: 27/05/13 Course: Degree project in International Marketing and Brand management, Master Level, BUSN 39, 15 University Credit Points (15 ECTS). Authors: Christina Ericsson & Gustaf Holmblad Supervisor: Mats Urde Key words: Brand Orientation, CBIM Framework, Strategic Orientation, Market Orientation, Strategic Brand Management Thesis purpose: The purpose and the main focus of this study is to give empirical examples as well as to contribute to a typology showing ways in which organizations can be brand oriented. LÄS MER
5. Tills media skiljer oss åt : En studie av fyra tidningars rapportering av svenska kungliga bröllop 1932-2010
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att genom en jämförande studie mellan fyra svenska tidningar ta reda på hur bevakningen av svenska kungliga bröllop har förändrats mellan 1932 och 2010. De bröllop som studien behandlar är de mellan arvprins Gustav Adolf och prinsessan Sibylla, kung Carl XVI Gustaf och Silvia Sommerlath, samt kronprinsessan Victoria och Daniel Westling. LÄS MER