Sökning: "gustav larsson"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden gustav larsson.

  1. 1. Facebook som bostadsplattform : studenters strategiska användning av Facebooks affordances

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Gustav Magnusson; Céline Larsson Stenman; [2024]
    Nyckelord :Facebook; student housing; Facebook Groups; Affordances; Digital footprint; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how students at Lund university use Facebook as a platform for housing contracts. It explores how the affordances of Facebook facilitate or hinder the process for both students and landlords, and how they use these affordances to select accommodations and tenants. LÄS MER

  2. 2. Morphological study of PS/PMMA-matrix on glass, related to vapour pressure, mass-fraction, and size

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper (from 2013)

    Författare :Gustav Larsson; [2023]
    Nyckelord :organic solar cells; polymer; morphology; film; AFM;

    Sammanfattning : The objective of this study is to observe how changing amount or ratio between dried mixes of poly-methyl-methacrylate and poly-styrene change the surface appearance, and how the results might inform future design of Organic photovoltaic cells, whom are based on polymer mixtures and heavenly dependent on the arrangement of polymers. An atomic force microscope was used on glass surfaces coated in a poly-methyl-methacrylate/poly-styrene matrix and dried from either dichloromethane or ethyl-acetate to determine surface appearance. LÄS MER

  3. 3. Ready? Fight! How Guilty Gear -Strive-‘s approach to fighting game animations lend themselves to character appeal.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Fabian Larsson; Gustav Strömbom; [2023]
    Nyckelord :Analysis; animation; fighting game; frames; game feel; visual effects;

    Sammanfattning : This paper’s goal was to understand how the fighting game animations in the video game Guilty Gear -Strive- lent themselves to their characters appeal, by looking how the animations are built up to be a good quality for a more interesting character based on the character background. The paper aids to help designers find relevant information for the creation of animations for a greater player enjoyment of its characters in a fighting game. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation och överlämningsprocess i mjukvaruutvecklingsprojekt : En kvalitativ studie om kommunikationsutmaningar och framgångsfaktorer mellan designer och utvecklare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Martin Larsson Möller; Gustav Vitéz; [2023]
    Nyckelord :Handoff; Communication; Developer; Designer; Överlämning; Kommunikation; Utvecklare; Designer;

    Sammanfattning : Kravet och efterfrågan på IT-system har ökat i en teknologiskt framåtskridande värld. Mjukvaruutvecklingsprojekt involverar olika roller och överlämningar av information och domänkunskap. Utmaningar uppstår då designers saknar teknisk kunskap och utvecklare saknar grafisk expertis. LÄS MER

  5. 5. KAN AKTIV FONDFÖRVALTNING VARA ETT VÄGVINNANDE KONCEPT? : En analys av den svenska fondmarknaden i tider av ekonomisk osäkerhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Simon Sjöberg; Gustav Larsson Flink; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie så undersöks om aktivt förvaltade fonder presterar bättre än passivt förvaltade fonder i perioder med ekonomisk osäkerhet. Aktiva fonder syftar till att generera överavkastning genom aktiva val av värdepapper och “marknadstiming”, samtidigt som passiva fonder strävar efter att replikera avkastningen hos ett specifikt marknadsindex. LÄS MER