Sökning: "gustav vasa"
Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden gustav vasa.
11. Engaging map visualization through Emotional Design
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Innovation och produktrealiseringSammanfattning : Gustav Vasa association, among other things, works to inform the public about Strängnäs interesting background about Swedish history and cultural heritage. Their purpose is to promote Strängnäs as an interesting travel destination to visit and teach visitors about Swedish history during the 15th to 17th century specifically. LÄS MER
12. Through The Archipelago
Master-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Stockholm archipelago has over the centuries been fairly unknown and anonymous place for many. Unless you were involved in fishing or trade you did not know much about this sea landscape. Besides its commercial value it had also a military significance for a long period. LÄS MER
13. Våld i Strängnäs stads tänkebok 1590-1599 : Våldsmål i Strängnäs rådstuga under 1590-talet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionenSammanfattning : The Middle Ages and the 1600th century is often portrayed as a dark time in history, associated with violence and death. That has led to the common conclusion that it was a time when people, usually men, used violence to solve disputes and that it often led to manslaughter. LÄS MER
14. En ärlig svensk man som räddar Sverige från danskt vanstyre: : En historiedidaktisk analys av hur Gustav Vasa förmedlas i läroböcker.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this project was to explore how the image of Gustav Vasa is conveyed in schoolbooks for secondary school and upper-secondary school from 1978 to 2016 where I have used qualitative text analysis. My hypothesis is that the image of Gustav Vasa is embellished in schoolbooks for secondary school. LÄS MER
15. "Gustav Vasa överdrev också i sina texter ibland" : En intervjustudie om källkritik i de samhällsorienterade ämnena för åk 4-6 ur ett lärar- och elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : I dagens skola har de digitala verktygen en växande roll. Likaså söker, möter och förhåller sig dagens elever till information på internet, både i och utanför skolan. LÄS MER