Sökning: "gym ekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden gym ekonomi.
1. ERGON: Utvecklingen av en ergonomisk träningsbänk för ökad funktionalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : In Sweden, 21.4% of all residents have some type of membership at a training facility. This corresponds to approximately 2 million inhabitants. Within every single training facility there is some type of training bench. LÄS MER
2. Konceptutveckling av ett utegym för trädgårdsmiljö: Ett produktutvecklingsarbete för ökad träningsmöjlighet i trädgården
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett produktutvecklingsarbete för högskoleingenjörsexamen inominnovationsteknik och design. Projektet utfördes av studenten Linnea Skytte under våren 2022 vid Karlstads universitet och omfattar 22,5 hp. Projektet genomfördes på uppdrag av företaget Invencon. LÄS MER
3. Buller från byggarbetsplatser : En undersökning om eventuella bullerproblem för befintliga bostäder i Öster Mälarstrand i Västerås
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Problem background: This thesis in building technology at Mälardalen University examines the noise level of the constructions on Öster Mälarstrand. The area Öster Mälarstrand is in the eastern part of Västerås next to the water area Mälaren. LÄS MER
4. Feedback på din hemmaträning : En analys av designförslag för ett korrigerande verktyg via projektion
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : I denna uppsats jämförs designförslag för visuell korrigerande feedback via projektor i hemmatränings miljö för att se vilken design och vilka design kombinationer som skulle vara användbart och tydligast att förstå för en användare. I och med covid 19 har det lett till att det är mer aktuellt att träna hemifrån istället för på gym för att minska smittrisken. LÄS MER
5. How do gym brands differentiate in a crowded market?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date: 9th of June 2020 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Rikesh Chouhan Johannes Yakoub (97/04/13) (96/09/02) Title: How do gym-brands differentiate in a crowded market? Tutor: Edward Gillmore Keywords: Advertisement, Brand perception, Competitive strategies, Branding. Research Questions: How are the major gym companies differentiating in order to attract new customers and keeping their old customers? What views do customers have on the different actors in the gym sector? Purpose: The study is conducted to see how gym-brands can differentiate and survive in such a crowded market. LÄS MER