Sökning: "gymnasielärare göteborgs universitet"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden gymnasielärare göteborgs universitet.
1. Lärares syn på tystnadskultur
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Det har påvisats att det finns en tystnadskultur bland lärare i Sverige. Hur den upplevs av lärarna är dock ännu inte klarlagt och syftet med studien är därmed att undersöka hur gymnasielärare i Göteborgsområdet upplever tystnadskultur på deras arbetsplats. LÄS MER
2. Samhällslärare i begynnelsen om AI- En kvalitativ studie om samhällslärare i gymnasiets attityder gentemot AI, ex ChatGPT
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna studie har till avsikt att utforska kring samhällslärare attityder gentemot AI, ex ChatGPT. Inledningsvis görs en presentation av människans förhållningssätt mot ny teknik genom historien. LÄS MER
3. Fältstudier i biologi på gymnasiet. Gymnasielärares svar på frågorna vad, hur och varför kopplat till momentet fältstudier.
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Abstract This thesis examines the purpose of field studies in high school biology from the perspective of teachers in relation to earlier research. The study is based on qualitative interviews with five teachers and focuses on the didactic questions what, how and why regarding field studies, as well as questioning the term “field studies”. LÄS MER
4. Digitala verktyg och programmering i matematikundervisning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Skolans digitalisering har medfört en hel del förändringar i hur matematikundervisning bedrivs. En stor förändring kan ses i det faktum att matematiklektioner nu för tiden ofta innehåller moment där digitala verktyg används. LÄS MER
5. Den bortprioriterade historien
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Syftet med denna studie är att klargöra hur historia inkluderas i den svenska gymnasieskolans matematikundervisning. Ytterligare ett mål med studien är att inspirera lärare till en mer meningsfull matematikhistorisk inkludering. LÄS MER