Sökning: "hästköttsskandalen"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet hästköttsskandalen.
1. Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ”Hästköttsskandalen” under våren 2013
Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company’s trademark, which acquired long recovery work by the company. LÄS MER
2. En organisations närvaro i sociala medier: En fallstudie om Findus och hästköttsskandalen
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna uppsats undersöker närmare det forum som sociala medier är för organisat-ioner. Genom en fallstudie på Findus och hästköttskandalen där diskursanalys, samt intervjuer varit metodvalen har vi kunnat se att samhällsdiskurser och orga-nisationers informationshantering är stora faktorer vid negativ ryktesspridning. LÄS MER
3. Image repair-theory vid livsmedelskris : Textanalys av Findus kriskommunikation kring hästköttsskandalen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study intends to use a text analysis and analyze Findus crisis communication, on their website, about the horse meat scandal in February and March 2013. The main focus is to examine if Findus crisis communication can be connected to Beniot’s image repair strategies and the rhetorical appeal forms, in five press releases and four blog posts, and also if they are different depending on the media format. LÄS MER
4. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER