Sökning: "hävstångsprodukter"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet hävstångsprodukter.

  1. 1. Produktingripanden på finansmarknaden : Leder begränsningar och förbud till ett stärkt investerarskydd för ickeprofessionella kunder?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Eric Blomdahl; [2018]
    Nyckelord :product interventions; retail clients; Esma; national competent authorities; CFD; binary options; bull; bear; certificates; leveraged products; financial derivatives; produktingripanden; finansmarknaden; icke-professionella kunder; Finansinspektionen; Esma; CFD; binära optioner; bull; bear; certifikat; hävstångsprodukter; finansiella derivat;

    Sammanfattning : På finansmarknaden finns det flera olika typer finansiella instrument och utbudet ökar stadigt. Utvecklingen har lett till att det har blivit svårare för icke-professionella kunder att utvärdera riskerna med instrumenten. LÄS MER

  2. 2. Warranter och optioner – En prisjämförelse – En kvantitativ studie av hur avkastning och pris skiljer sig mellan warranter och optioner

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Fredrik Langlet; Fredrik Lilliehöök; [2015]
    Nyckelord :Warrant; option; prissättning; avkastning;

    Sammanfattning : Hävstångsprodukter på den finansiella marknaden har blivit en populär investeringsform bland investerare. Två av dessa produkter som kan användas för att få hävstång på investeringar är warranter och optioner. Dessa produkter liknar varandra men skiljer sig åt i pris och hur de handlas. LÄS MER

  3. 3. eProcurement på SAS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mats Andersson; Karin Fröderberg; [2001]
    Nyckelord :eProcurement; indirekt material; inköp; marknadsplats; SAS; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: SAS och 12 andra flygbolag startade under 2001 en marknadsplats som skulle vända sig till flygbranschen. SAS ser dock ett behov att även göra inköp av indirekt material via någon form av e-procurementlösning, till exempel via en marknadsplats, för att på så sätt ytterligare effektivisera sin inköpsprocess. LÄS MER