Sökning: "hållbar marknadsföring banker"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden hållbar marknadsföring banker.

  1. 1. Marknadsföring av hållbara fonder - Hur kan en mindre bank göra?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Ekman; Zandra Jönsson; [2011-06-27]
    Nyckelord :bank; etisk fond; hållbar fond; hållbar utveckling; SRI; hållbar marknadsföring; konsumentbeteende; greenwashing;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att undersöka hur en mindre bank med begränsade resurser kan marknadsföra hållbara aktiefonder mot privata kunder på ett lämpligt sätt. Detta är av intresse eftersom marknaden i allt större utsträckning efterfrågar produkter av detta slag samtidigt som det ofta råder bristande kunskap bland banker angående hur hållbara produkter bör marknadsföras. LÄS MER

  2. 2. Employer Branding : Konsten att attrahera och behålla personal i kunskapsintensiva tjänsteföretag - En studie av svenska storbanker

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Christina Hallén; Hanna Hull; [2011]
    Nyckelord :Employer Branding; Kunskapsintensiva tjänsteföretag; Attrahera personal; Behålla personal;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur kunskapsintensiva tjänsteföretag inom banksektorn kan attrahera nya medarbetare och behålla befintlig personal med hjälp av Employer Branding. Studien baseras på kvalitativ metodik, bestående av djupgående intervjuer med tre svenska storbanker; Handelsbanken, Swedbank och Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). LÄS MER