Sökning: "hållbar marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden hållbar marknadsföring.

  1. 1. Hur företag arbetar för att skapa hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Byström; Fredrik Gärdhagen; [2020-02-21]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; Konsumentpåverkan; Marknadsföring; Detaljhandel;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Ljudet av hållbarhet: En undersökning om Sonic Branding i relation till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Carlsson Ruiter; Felizia Hilldén; [2020-02-20]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbar marknadsföring; Sonic branding; Konsumentbeteende; Ljud; Musik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Miljösmart social media - En studie kring ideella miljöorganisationers informationsspridning på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :David Svensson; [2020]
    Nyckelord :Social media; Facebook; kommunikation; informationsspridning; ideella organisationer; klimatförändringar; miljöfrågor; miljövänligt beteende; marknadsföringsstrategier; interventionsstrategier;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar på att sociala medier ej utnyttjas till sin fulla potential för att påverka allmänheten för att främja miljövänliga beteenden. Syftet för denna studie är att skapa kunskap om hur ideella miljöorganisationer kan sprida information via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Mobility-as-a-Service and Electrification of Transport : A Study on Possibilities and Obstacles for Mobility-as-a-Service in Stockholm and Implications for Electrification of Vehicles

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Albert Petersson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Increasing urbanization drives the need for cities to make transport more efficient, both to meet climate goals as well as creating an attractive living environment for its residents, with less congestion, noise and local pollution. As vehicles are increasingly electrified, further innovations will be needed in order to meet environmental, social and economic sustainability targets, and a more efficient use of vehicles and public transport is central in this endeavor. LÄS MER

  5. 5. Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Karlsson Ahlborg; Clara Risberg; Linn Hodell; [2020]
    Nyckelord :Consumer Culture Theory; relationer; miljöaktivism; Greta-effekten; konsumenter; hållbar konsumtion; personligt varumärke; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället - En studie om Greta Thunbergs del i konsumenters tankar kring hållbar konsumtion Seminariedatum: 2020-01-16 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Ebba Ahlborg, Linn Hodell, Clara Risberg Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Consumer Culture Theory, relationer, miljöaktivism, Greta-effekten, konsumenter, hållbar konsumtion, personligt varumärke Syfte: Syftet med studien är att undersöka om konsumenters relation till varumärket Greta Thunberg har någon del i ett eventuellt hållbart konsumtionstänk. LÄS MER