Sökning: "hållbarhet åhlens"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hållbarhet åhlens.

  1. 1. CSR, mer än bara miljöfrågor : En kvalitativ studie om hur individer resonerar kring CSR och social hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Adam Gårdsmed; Philip Jönsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; social hållbarhet; Åhléns;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att bidra med fördjupad kunskap om hur individer, i egenskap av potentiella konsumenter, resonerar kring CSR-begreppet och kommunikationen av  etsamma. Uppsatsen syftar till att fokusera på de aspekter inom CSR som rör social hållbarhet, samt att uttolka eventuella mönster utifrån två olika generationers resonemang. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhet - styrning, arbete och redovisning : Arbetsförloppet med hållbarhetsfrågor i sex stora svenska textilföretag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Iselin Ahlbeck; Ida-Paulina Johansson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Ekonomiska kriser och hållbarhetskriser har lett till förändringar i sociala, ekonomiska och ekologiska förhållanden världen över. Företag börjar ta större ansvar för hållbarhet men kan uppleva stora svårigheter att uppnå sina hållbarhetsmål. Detta beror på att det saknas förståelse för hur processen ser ut. LÄS MER

  3. 3. Modeindustrins gröna marknadsföringsstrategi : En studie om Åhléns och Filippa K

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Priya Mohsin; [2015]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Grön marknadsföringsstrategi; Konsumentsamhälle; Fast fashion; Slow fashion; Greenwashing; Grön marknadskommunikation; Konsumentbeteende; Attityd och beteende gap;

    Sammanfattning : Den senaste tiden har miljödebatten vuxit sig stor och den kopplas allt mer samman till det ohållbara konsumtionssamhället som vi lever i idag. Modeindustrin utgör en stor del i den ohållbara utvecklingen av samhället och genom ett hållbarhetsengagemang börjar många modeföretag försöka få bukt på miljöproblemet och flera andra sammanhängande globala problem. LÄS MER

  4. 4. "Ingen kan göra allt men alla kan göra något" : En studie om konsumenters attityder och beteenden till Åhléns hållbara Bra Val-produkter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Taube; Kajsa Jungefeldt; [2015]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; Attityd; Kundvärde; Attribut; Triple Bottom Line; Åhléns; Bra Val;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att analysera vilka produktattribut som är prioriterade hos konsumenter och hur hållbarhet värderas som egenskap hos en produkt. Åhléns bemötande till dessa faktorer studeras samt konsumenters kännedom kring Åhléns initiativ Bra Val. LÄS MER

  5. 5. Kan hållbarhet säljas? : En kvantitativ fallstudie om hur försäljning av hållbara varor kan ökas i det personliga säljmötet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Dan Olofsson; Sara Petersson; [2014]
    Nyckelord :hållbar konsumtion; personlig försäljning; försäljare; fallstudie;

    Sammanfattning : Dagens konsumtionsmönster är ohållbart och för att lyckas övergå till en hållbar utveckling krävs förändringar i beteenden och livsstilar hos företag och konsumenter. I detta arbete har vi fokus på vad företag kan göra för att vara drivande i att skapa en mer hållbar konsumtion. LÄS MER