Sökning: "hållbarhetsmarknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet hållbarhetsmarknadsföring.
1. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
2. Choice editing for sustainable development : consumer attitudes toward food retailers limiting food choices
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Society is facing significant challenges in transforming to a sustainable food system where healthy food is provided, while reducing the negative environmental impact. Yet, it is debatable whose responsibility it is to provide healthy, environmentally friendly food from sustainable food systems. LÄS MER
3. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER
4. Hur påverkas det konsumentbaserade brand equity av hållbarhetsmarknadsföring? : En kvantitativ studie om hur hållbarhetsmarknadsföring påverkar det konsumentbaserade brand equity och hur det i sin tur påverkar konsumenternas köpengagemang.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : 8 June 2020 Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Fanar Soror Francis Henrik Aronsson Jonathan Fesahaye (95/11/30) (95/10/29) (94/03/01) How is consumer-based brand equity affected by sustainability marketing? Daniel Tolstoy Brand equity, sustainable marketing, purchase intent, attitudes, consumer-based brand equity How is a company's consumer-based brand equity affected by the company's use of sustainability advertising? How does this in turn affect the purchase intent with consumers? The purpose of this study is to show how and to what extent a company's consumer-based brand equity is affected by their sustainability marketing. Quantitative method The authors conclude that sustainability advertising has a negative effect on consumer-based brand equity in the industries selected for this quantitative study. LÄS MER