Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hållbart lärararbete ur ett rektorsperspektiv

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Alicia Fritz; Louise Strömgren; [2023]
    Nyckelord :Hållbart lärararbete; ansvar; förskollärares arbetsmiljö; KASAM; egenmakt; autonomi; professionellt ansvar och riskfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att bidra med kunskap om hur rektorer ser på ett hållbart lärararbete. I fokus står rektorernas uppfattning om vad som är betydelsefullt för att förskollärarnas arbete ska bli hållbart samt förståelse kring vems ansvar förskollärarens arbetsmiljö är. LÄS MER

  2. 2. Hållbart lärararbete ur ett förskollärarperspektiv : Exempel från en fallstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sara Johansson Subasic; Mirjam Persson; [2020]
    Nyckelord :sustainable; sustainable teacherwork; leadership; collaboration; shared responsibilities; reflection; competence; Hållbarhet; hållbart lärararbete; ledarskap; kollegium; samarbete; ansvarsfördelning; reflektion; kompetens; KASAM;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att bidra med kunskap om hållbart lärararbete inom förskollärarprofessionen. I fokus står förskollärares uppfattningar angående vad som kan bidra till att hålla ett helt yrkesliv. LÄS MER

  3. 3. Förskolans fysiska inomhusmiljö : Förskollärares uppfattningar om den fysiska inomhusmiljön  med avseende på möbler och material

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Jannica Nilsson; Malin Melkersson; [2016]
    Nyckelord :Fysisk miljö; möbler; material; inomhusmiljö; förskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med det här examensarbetet är att undersöka hur förskollärare uppfattar den fysiska inomhusmiljön i form av möbler och material, samt hur de uppfattar barnens möjlighet till inflytande i utformningen av miljön. En kvalitativ forskningsmetod har använts i form av intervjufrågor som utformats för att besvara vår studies frågeställningar. LÄS MER