Sökning: "hållbart mode."

Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden hållbart mode..

  1. 21. KONSTEN ATT ÖVERTYGA HÅLLBART : En kvalitativ retorisk analys av lyxmodeföretags hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sophia Håkansson; [2022]
    Nyckelord :Profil; identitet; image; retorisk analys; hållbart mode; lyxmode; sociala medier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how luxury fashion companies communicate sustainability on their own websites as well as their Instagram based on image and rhetoric as a perspective. As the issue of sustainability is highly topical in the fashion industry, the overarching goal has been to gain knowledge of the ways in which fashion companies deal with how sustainability is communicated and to identify which strategies are used. LÄS MER

  2. 22. Stockholm fashion week, a fashion week for everyone? : A qualitative study that compares how the news articles and fashion-related articles depict Stockholm fashion week.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Viktor Sjöberg Nehlin; [2022]
    Nyckelord :Fashion; Fashion week; Sustainability; Stockholm fashion week; Mode; Modevecka; Hållbarhet; Stockholm modevecka;

    Sammanfattning : With Stockholm fashion week being the largest fashion event in Sweden each fall, there are many expectations on how the event is being handled, from individuals within the industry and non-industry individuals as well. However, with the various societal and global issues that are connected to the fashion industry, such as negative environmental consequences, poor labor conditions in the manufacturing stage and the somewhat dubious natures that models have to endure. LÄS MER

  3. 23. Kommunikation för hållbart mode : En produktionsstudie om second hand-mode ur ett kommunikationsvetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lowa Ek; Lina Samuelsson; [2022]
    Nyckelord :Second hand; Fashion; Consumption; Communication; Strategic communication; Green Marketing; Second hand; Mode; Konsumtion; Kommunikation; Strategisk kommunikation; Grön kommunikation;

    Sammanfattning : This essay aims to, against the background of how today's second hand-fashion has come to change current concepts and new communication techniques, find out how businesses in the industry perceive their communication towards their recipients. The method used is qualitative and interviews have been conducted from the producer's perspective with a selection of relevant businesses within the industry. LÄS MER

  4. 24. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER

  5. 25. Cykeln är nyckeln - Integrationen av cykelinfrastruktur i Malmös större kollektivtrafikknutpunkter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Jakob Mellin; [2022]
    Nyckelord :Bicycle integration; Transit hub; Infrastructure design; bicycle parking; bicycle network; Traffic conflict study; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor är en resekombination som har möjligheten att kombinera cykelns flexibilitet med den regionala kollektivtrafikens höga hastighet, för att skapa ett konkurrenskraftigt, hållbart resealternativ gentemot bilen. Genom att underlätta för kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor har svenska städer en möjlighet att nå sina mål om att reducera trängsel och miljöutsläpp. LÄS MER