Sökning: "hållbart mode"
Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden hållbart mode.
21. KONSTEN ATT ÖVERTYGA HÅLLBART : En kvalitativ retorisk analys av lyxmodeföretags hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how luxury fashion companies communicate sustainability on their own websites as well as their Instagram based on image and rhetoric as a perspective. As the issue of sustainability is highly topical in the fashion industry, the overarching goal has been to gain knowledge of the ways in which fashion companies deal with how sustainability is communicated and to identify which strategies are used. LÄS MER
22. Stockholm fashion week, a fashion week for everyone? : A qualitative study that compares how the news articles and fashion-related articles depict Stockholm fashion week.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : With Stockholm fashion week being the largest fashion event in Sweden each fall, there are many expectations on how the event is being handled, from individuals within the industry and non-industry individuals as well. However, with the various societal and global issues that are connected to the fashion industry, such as negative environmental consequences, poor labor conditions in the manufacturing stage and the somewhat dubious natures that models have to endure. LÄS MER
23. Kommunikation för hållbart mode : En produktionsstudie om second hand-mode ur ett kommunikationsvetenskapligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This essay aims to, against the background of how today's second hand-fashion has come to change current concepts and new communication techniques, find out how businesses in the industry perceive their communication towards their recipients. The method used is qualitative and interviews have been conducted from the producer's perspective with a selection of relevant businesses within the industry. LÄS MER
24. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER
25. Cykeln är nyckeln - Integrationen av cykelinfrastruktur i Malmös större kollektivtrafikknutpunkter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor är en resekombination som har möjligheten att kombinera cykelns flexibilitet med den regionala kollektivtrafikens höga hastighet, för att skapa ett konkurrenskraftigt, hållbart resealternativ gentemot bilen. Genom att underlätta för kombinerade cykel- och kollektivtrafikresor har svenska städer en möjlighet att nå sina mål om att reducera trängsel och miljöutsläpp. LÄS MER