Sökning: "hårda och mjuka faktorer organisationer"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden hårda och mjuka faktorer organisationer.

  1. 1. Att maxa en kvart : En studie om effektiva tavelmöten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :David Messa; Josefine Apell; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lean är en benämning från västvärlden av Toyota Produktion System (TPS). Genom att Toyota kontinuerligt förbättrar sitt arbetsätt har de blivit en av världens största biltillverkare. Detta har lett till att flera studier har utförts på Toyota beträffande deras arbetsätt och metoder. LÄS MER

  2. 2. Förtroendefullt projektledarskap : En kvalitativ studie om förtroendets betydelse i temporära organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emelie Rosenqvist; Johanna Strecker; Viktoria Widén; [2014]
    Nyckelord :temporära organisationer; Temporary organizations; trust; project manager; trust-building qualities; förtroende; projektledare; förtroendeskapande egenskaper;

    Sammanfattning : Forskning inom temporära organisationer har tidigare fokuserat på förtroende från projektledarens perspektiv, därmed fann vi det intressant att undersöka vikten av förtroende utifrån medarbetarnas perspektiv. Syftet med studien har varit att, med utgångspunkt från medarbetare i temporära organisationer, undersöka om projektledare behöver besitta vissa specifika egenskaper för att skapa förtroende. LÄS MER

  3. 3. Personalansvarigas syn på arbetsmotivation utifrån Herzbergs tvåfaktorteori

    M1-uppsats, Psykologiska institutionen

    Författare :Mari Laitinen de Canevaro; [2010]
    Nyckelord :Arbetsmotivation; Herzbergs tvåfaktorteori;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete var att undersöka arbetsmotivation utifrån Herzbergs tvåfaktorteori. Mer specifikt var syftet att undersöka personalansvarigas syn på personalens motivation i organisationer och om det finns en överensstämmelse med Herzbergs tvåfaktorteori om arbetsmotivation. LÄS MER

  4. 4. Vad är kvalitet i revision? : Kvalitet och kvalitetskontroller i revision

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kim Sneits; Ian Charoub; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att uppfylla revisionsklientens förväntningar samtidigt som man driver ett strikt reglerat tjänsteföretag medför utmaningar i revisionsbyråernas praktiska arbete. Revisionsbyråerna har därmed olika dimensioner för begreppet kvalitet. LÄS MER

  5. 5. "Man kan vara lundabo, skåning och svensk på samma gång" : Vi-känsla i en organisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Björn Lind; Lennart Wiberg; [2005]
    Nyckelord :organisationspsykologi; organisationssociologi; organisationsförändringar; organisationskultur; organisationer; kommunikation; Tönnies; Ferdinand; Heide; Mats; Sociology of labour; sociology of enterprise; Arbetslivssociologi; företagssociologi; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har i vår uppsats utfört våra empiriska studier vid Medicinska fakulteten på Institutionen för hälsa, vård och samhälle. Vi har här valt att undersöka vi-känslan inom organisationen. I Medicinska fakultetens kommunikationsplan står det nämligen att organisationen strävar mot att stärka vi-känslan. LÄS MER