Sökning: "högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping abstract"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping abstract.

  1. 11. Pedagogiskt förhållningssätt till religiös mångfald. : En jämförande studie mellan två skolor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation; Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Josefine Ferm; Ida Carlgren; [2008]
    Nyckelord :religious education; multi religious school; diversity; integration; Religionsundervisning; mångreligiös skola; mångfald; integration;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGIda Carlgren & Josefine FermPedagogiskt förhållningssätt till religiös mångfaldEn jämförande studie mellan två skolorAntal sidor: 31Syftet med vårt arbete är att utifrån en definition av begreppet mångreligiöst undervisningsperspektiv undersöka förutsättningarna för en undervisning i skolämnet religion, som främjar både lärandet och utvecklingen av ett tolerant förhållningssätt hos eleverna.Vi har valt att utgå från en huvudfrågeställning som är: Vilka problem uppfattar skolorna vid integration och hur arbetar de med dem? För att ringa in problemen utgår vi från följande frågeställningar: Vilka styrdokument ligger till grund för undervisningen i religion? Hur främjar religionsundervisningen tolerans och förståelse över de etniska och religiösa grupperna? Utifrån dessa områden formulerade vi sedan de frågor som vi använde vid intervjuerna. LÄS MER

  2. 12. Lära genom portfolio-men vad? : En kvalitativ studie om några elevers lärande med portfolio som redskap och metod

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation; Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anna Jakobsson; Catarina Markus; [2008]
    Nyckelord :portfolio; reflektion; metakognition; värdering; bedömning; lärande;

    Sammanfattning : Högskolan iJönköpingHögskolan förlärande och kommunikationD-uppatsLärande 91-120 hp.AbstractAnna Jakobsson & Catarina MarkusLära genom portfolio – men vad?– En kvalitativ studie om några elevers lärande med portfolio som redskap och metodÅr: 2008 Antal sidor: 47I föreliggande studie är huvudsyftet att utveckla kunskap om elevers och pedagogers kvalitativt skilda uppfattningar av vilket lärande som elever utvecklar genom arbete med portfolio. LÄS MER

  3. 13. THOU, THEE, THY, THINE, YE, YOU, YOUR, YOURS : SECOND PERSON PRONOUNS IN TWO BIBLE TRANSLATIONS

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Eila Hedvall; [2008]
    Nyckelord :Second person pronouns; The King James Bible; The New King James Bible Version; linguistics; language change;

    Sammanfattning : ABSTRACT Thou, Thee, Thy, Thine, Ye, You, Your, Yours: Second Person Pronouns in Two Bible Translations In the King James Version from 1611 there are eight different forms of personal pronouns for second person: the singular forms thou, thee, thy, thine and the corresponding plural forms ye, you, your and yours. Because of linguistic changes in the English language the number of the second person pronouns has declined during the centuries. LÄS MER