Sökning: "högskolan i borås textilhögskolan"
Visar resultat 21 - 25 av 667 uppsatser innehållade orden högskolan i borås textilhögskolan.
21. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER
22. Produktplacering i film : En studie om konsumenters uppfattning
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi huruvida produktplacering kan påverka mottagarens åsikt om ett modevarumärke och vad som krävs för att denna typ av marknadsföring ska få en optimal effekt. Utöver de redan existerande teoretiska källorna har såväl kvalitativ och kvantitativ data samlats in, detta i form av en enkätundersökning och ett experiment utförda av oss. LÄS MER
23. SELF CONTROL
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : SELF CONTROL är ett undersökande examensarbete i textildesign. Med en textil hantverksmetod undersöker jag mötet mellan kontroll, tidsåtgång och material. Detta med utgångspunkt i en feministisk diskurs. LÄS MER
24. Sytråd -lösning i upplösning Att konstruera en upplösningsbar eller nedbrytbar sytråd för förenklad materialsortering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Studien behandlar möjligheten att konstruera en kemiskupplösbar eller nedbrytbarsytråd. Tanken är att sytråden ska underlätta separation av olika material, genom ett mer tidseffektiv sprättningssystem. Valt namn i denna studie för denna funktion är kemisksprättning. LÄS MER
25. The Brand Building Balancing Act : A study into the internal conflicts and processes of building brand image.
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Background: Based on our professional experience supported by evidence from current brand literature, we have identified an on-going struggle for fashion brands when building and communicating brand image internally. Branding is about adding value and which is directly connected to the product itself. LÄS MER