Sökning: "högskolan i kalmar media"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden högskolan i kalmar media.

  1. 1. VA-bolags kommunikationsstrategier för att reducera oönskade utsläpp i avloppsnätet från hushåll

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Nikolina Ström; [2018]
    Nyckelord :Communications strategies; Wastewater treatment plants; Environmental communication; Sewer; Best practice; Miljökommunikation; Kommunikationsstrategier; VA-bolag; Avlopp; Best practice;

    Sammanfattning : p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0. LÄS MER

  2. 2. Territoriella identiteter och fusioner : Regional identitet vid interregionala fusioner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Mladen Krajisnik; [2009]
    Nyckelord :Fusion; region; regionalism; identitet; kultur; territorialitet; integrationsprocess;

    Sammanfattning : Title: Territorial identities and fusions - regional identity by interregional fusions   Level: Final assignment for Bachelors Degree in Social Science with specialization in Urban and Regional Planning. Major subject: Geography. LÄS MER

  3. 3. Den ständigt avvikande förorten : Medias diskriminering av förorten Andersberg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar; Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :anna jansson; [2008]
    Nyckelord :Keywords: Discrimination; Discourse analysis; Suburb; Segregation; Andersberg; Place identity; diskriminering; diskurser; segregation; platsidentitet; andersberg; förort;

    Sammanfattning : The emerging Swedish suburbs of the 1960- 1970s started out as a utopian vision: a new city for the modern people. Media presented a different view and emphasized the inhuman livingenvironment and the social problems of the suburbs. Nationwide there have been local attempts to avoid this negative publicity by adjusting identified suburban problems. LÄS MER

  4. 4. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Seth Lindholm; [2007]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; utbildningstjänster; skolledare;

    Sammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen    Arbetets art:                   C-uppsats, 15 högskolepoäng                                       Lärarprogrammet                                       Bildpedagogik och media 41- 60 p   Titel:                              Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.   Författare:                                   Seth Lindholm   Handledare:                   Lars Fager                     Abstract   Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. "De skulle väl aldrig ställa en ful kille där" : Unga män om mansbilden i Vecko Revyn och Cosmopolitan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Patrice Voksepp; Eva Paulsen; [2005]
    Nyckelord :phenomenology; introspection; qualitative interviews; magazines; young men; media; images; identity; ideal; gender; masculinity; development; Vecko Revyn; Cosmopolitan; fenomenologi; introspektion; kvalitativa intervjuer; tidningar; unga män; media; bilder; mansbild; identitet; ideal; kön; maskulinitet; utveckling; Vecko Revyn; Cosmopolitan;

    Sammanfattning : Our study aims to discover how young men aged 15-19 perceive the image of men in women’s magazines. To do this we let eight young men read the two women’s magazines most read by young women their own age, Vecko Revyn and Cosmopolitan. We want to find whether they consider this image to be representative of their own reality. LÄS MER