Sökning: "högskolan i kalmar media"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden högskolan i kalmar media.
1. VA-bolags kommunikationsstrategier för att reducera oönskade utsläpp i avloppsnätet från hushåll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0. LÄS MER
2. Territoriella identiteter och fusioner : Regional identitet vid interregionala fusioner
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Title: Territorial identities and fusions - regional identity by interregional fusions Level: Final assignment for Bachelors Degree in Social Science with specialization in Urban and Regional Planning. Major subject: Geography. LÄS MER
3. Den ständigt avvikande förorten : Medias diskriminering av förorten Andersberg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar; Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : The emerging Swedish suburbs of the 1960- 1970s started out as a utopian vision: a new city for the modern people. Media presented a different view and emphasized the inhuman livingenvironment and the social problems of the suburbs. Nationwide there have been local attempts to avoid this negative publicity by adjusting identified suburban problems. LÄS MER
4. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen Arbetets art: C-uppsats, 15 högskolepoäng Lärarprogrammet Bildpedagogik och media 41- 60 p Titel: Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring. Författare: Seth Lindholm Handledare: Lars Fager Abstract Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER
5. "De skulle väl aldrig ställa en ful kille där" : Unga män om mansbilden i Vecko Revyn och Cosmopolitan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Institutionen för kommunikation och designSammanfattning : Our study aims to discover how young men aged 15-19 perceive the image of men in women’s magazines. To do this we let eight young men read the two women’s magazines most read by young women their own age, Vecko Revyn and Cosmopolitan. We want to find whether they consider this image to be representative of their own reality. LÄS MER