Sökning: "högskolan i väst film"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden högskolan i väst film.

  1. 1. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  2. 2. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  3. 3. How Ramy Challenges Arab Stereotypes in American Media : A study of an Arab-American comedy drama

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Peregrin Frost; [2023]
    Nyckelord :Hollywood; TV; Arabs; Stereotypes; Discourse Analysis;

    Sammanfattning : The portrayal of Arabs and Muslims in American film and television has been a lopsided affair since the beginnings of Hollywood movie production. Over the course of film and TV production during the twentieth century, and later, Hollywood and TV production companies has used the Arab as a negative trope to negatively stereotype them, or to elevate the perception of American characters in contrast to the presentation of the baser character of the Arab. LÄS MER

  4. 4. Hur man skapar en visuellt slagkraftig 3D-karaktär : Fokuserat på kroppsform och personlighetsmässiga egenskaper

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Carolina Santesson; Ludvig Rumler; [2022]
    Nyckelord :3D character; body shape; animation; empathy; identification; immersion; 3D-karaktär; kroppsform; animation; empati; identifikation; immersion;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how design principles regarding body shape work in practice and how these affect the perception of a stylized 3D character's personality traits. We hope this can help animators and character designers gain an awareness of how character design affects the experience of the characters. LÄS MER

  5. 5. “Pippi är ju inte en blyg liten tjej direkt” : En kvalitativ studie om pedagogers hanterande av könsnormer i förskolans digitala medieutbud

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Angelika Kjellin; Emma Nilsson; [2021]
    Nyckelord :förskola; genus; genusperspektiv;  könsnormer;  film; media; digital kompetens;

    Sammanfattning : Idag har digitala medier i form av strömmad film och serier en given plats i förskolans verksamhet. Men vilka bilder förmedlas egentligen i dessa? Studiens syfte är att undersöka och synliggöra hur pedagoger kan hantera stereotypa och alternativa könsnormer som kommer till uttryck i förskolans strömmade medieutbud. LÄS MER