Sökning: "högskolan kristianstad marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden högskolan kristianstad marknadsföring.
1. Värdet av revision ur ett klientperspektiv : Värdet av mer eller mer av värdet?
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : The change in statutory audit in 2010 made the auditor market more competitive and commercial market. Since audit is no longer mandatory for small and medium sized enterprises, the need of providing value-added audit has been increased. LÄS MER
2. Den naturliga ambassadören : en fallstudie om mötet mellan styrning och behov
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Fenomenet Employee Advocacy spås vara framtidens nya trend och innebär marknadsföring av en organisation via medarbetarna. Fler företag börjar se betydelsen av att medvetet använda sina medarbetare som ambassadörer för att sprida företagets budskap. LÄS MER
3. Inte mest, utan bäst! : hur revisorer resonerar kring relationen till klienter
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : En revisor bidrar till att kvalitetssäkra den finansiella information företag lämnar ifrån sig och revision ses som en kvalitetsstämpel gentemot tredje part. När det inte längre är revisionsplikt för små bolag har konkurrensen hårdnat i revisionsbranschen. LÄS MER
4. Revisorers attityder och resonemang kring marknadsföring av revisionstjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att förstå revisorers attityder och resonemang kring marknadsföringen av revisionstjänster. Studien utgår ifrån en abduktiv ansats och kvalitativa metoder i form av personliga intervjuer har genomförts. Studiens teoretiska referensram innefattar teorier och centrala begrepp utifrån vetenskapliga artiklar. LÄS MER
5. Aktiv fondförvaltning inom Premiepensionssystemet
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Valet mellan aktiv respektive passiv fondförvaltning har sedan länge varit en omdiskuterad fråga inom privata fondsparandet. På senare tid har frågan kommit att återaktualiserat efter att de aktivt förvaltade storfonderna Allemansfond komplett och Kapitalinvest anklagats för vilseledande marknadsföring, då de inte har generat en högre avkastning än den generella marknaden. LÄS MER