Sökning: "högskolan väst företagsekonomi butik"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden högskolan väst företagsekonomi butik.

  1. 1. Rekrytering av säljare : Vad är det som efterfrågas hos en säljare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Amir Aldjamali; [2017]
    Nyckelord :Recruitment; recruitment process; seller; mobile resale; communication; characteristics; Rekrytering; rekryteringsprocess; säljare; mobilåterförsäljning; kommunikation; egenskaper;

    Sammanfattning : Mobilkommunikationsbranschen växer, flera företag lanserar nya mobiler, och antalet mobilåterförsäljare ökar. Konkurrensen inom branschen för mobilåterförsäljare är tuff, där servicen hamnar i fokus. Servicen som mobilåterförsäljare erbjuder gör så att säljarna hamnar i fokus, där de agerar som företagets ansikten utåt. LÄS MER

  2. 2. Intern kommunikation och tillhörighet : en studie om förhållandet mellan butiksanställda och organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Patrik Bohlin; Sebastian Steen; [2016]
    Nyckelord :internal communication; trade; stores; intern kommunikation; handel; butiker;

    Sammanfattning : Intern kommunikation och hur anställda känner tillhörighet är något som uppmärksammas mer av företag på senare tid. Denna studie tar sin utgångspunkt hur dessa två fungerar och samspelar i en organisatorisk kontext. LÄS MER

  3. 3. Resurseffektiv marknadskommunikation av ekologiska livsmedel : Utifrån av konsumenter föredragen marknadskommunikation samt denna kommunikations kostnadsattribut

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Arvid Persson; [2014]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; ekologiska livsmedel;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvantitativ studie som genom en enkätundersökning har för avsikt att mäta konsumenters preferenser om ekologiska livsmedels marknadskommunikation. Utifrån dessa preferenser ges förslag på komponenter till en marknadskommunikationsmix som tar hänsyn till resurseffektivitet i marknadsföring av småskaliga producenter av ekologiska livsmedel. LÄS MER