Sökning: "högskolan väst företagsekonomi marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden högskolan väst företagsekonomi marknadsföring.

  1. 1. Förväntningar på fördelar med projektsamarbeten : En fallstudie i utvecklingssamarbete mellan näringsliv, högskola och offentlig projektägare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Emma Jakobsson; Linnéa Myhrman; [2017]
    Nyckelord :Interorganisational cooperation; Project cooperation; Triple Helix; Soft values; Advantages; Interorganisatoriskt samarbete; Projektsamarbete; Triple Helix; Mjuka värden; Fördelar;

    Sammanfattning : Offentlig projektägande är ett sätt att öka takten på miljöinnovationer och bidrar förutom till ett hållbarare samhälle även med tillväxt. Projektsamarbeten mellan näringsliv, offentlig aktör och högskola faller inom modellen Triple Helix och anses vara en effektiv form av samverkan där satsade resurser kan ge större avkastning. LÄS MER

  2. 2. Resurseffektiv marknadskommunikation av ekologiska livsmedel : Utifrån av konsumenter föredragen marknadskommunikation samt denna kommunikations kostnadsattribut

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Arvid Persson; [2014]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; ekologiska livsmedel;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvantitativ studie som genom en enkätundersökning har för avsikt att mäta konsumenters preferenser om ekologiska livsmedels marknadskommunikation. Utifrån dessa preferenser ges förslag på komponenter till en marknadskommunikationsmix som tar hänsyn till resurseffektivitet i marknadsföring av småskaliga producenter av ekologiska livsmedel. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters val och uppfattning av elbolag : ett miljöperspektiv

    Kandidat-uppsats, Avd för företagsekonomi

    Författare :Ivana Savic; Karin Bernhardsson; [2011]
    Nyckelord :den gröna konsumenten; grön marknadsföring; el-bolag; miljöperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och förklara eventuella samband mellan miljömedvetet beteende, uppfattad konsumentpåverkan och val och uppfattning av elbolag, samt hur informanterna uppfattade sitt elbolags marknadskommunikation. Kvantitativ metod tillämpades, där 273 informanter svarade på en enkät. LÄS MER