Sökning: "högskolepedagogisk undervisning"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden högskolepedagogisk undervisning.
1. Kursdeltagare både här och där! : En fenomenografisk fallstudie om uppfattningar och erfarenheter av synkron hybridundervisning inom högre utbildning
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Utbildning på högskole- och universitetsnivå har under åren 2020-2022 präglats av enorma påfrestningar, förändringar och restriktioner i spåren av den pandemi som drog över världen. Under våren 2020 behövde många lärare inom högre utbildning, över en natt, ställa om sin undervisning från campusbaserad undervisning till onlinebaserad distansundervisning och många studenter fick därmed också helt andra förutsättningar inom sina utbildningar. LÄS MER
2. Universitetets normala museer : En undersökning om hbtq och Uppsala universitetsmuseer
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This master thesis in Museum and Cultural Heritage Studies is written as part of the final examination of the Master Program in Archive, Library and Museum and Cultural Heritage Studies at Uppsala university. The study is also done within the framework of the Kulturarvet som högskolepedagogisk resurs vid Uppsala universitet project at Uppsala university. LÄS MER
3. Didactic Reasoning in Academic Teacher Development: Towards a New Understanding of Teacher Training for Academics
Magister-uppsats, Göteborgs universitet / Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL)Sammanfattning : Academic teacher development is an educational meeting place for academics already practising the art of teaching. Yet, it is in courses for this development that academics are supposed to be taught how to teach and how to improve their teaching skills. LÄS MER
4. Pedagogik och teknik : en uppföljning av lärare som fullföljt en högskolepedagogisk fortbildningskurs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Inom akademisk verksamhet förväntas det inte bara bedrivas utbildning och forskning utan även utveckling av undervisningen, vilket högskolepedagogiska kurser syftar till att göra. I kursen Pedagogik och teknik är syftet att ”kursdeltagarna skall utveckla sin kompetens att utifrån ett pedagogiskt behov planera och utveckla ett undervisningsmoment där någon digital resurs stöder studenternas lärande”. LÄS MER