Sökning: "högt engagerade produkter"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden högt engagerade produkter.

  1. 1. Mulesing, ett välfärdsproblem nu och då : de svenska klädföretagens syn på merinoull - tar de ansvar för ursprunget?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Simone Sjölund; [2012]
    Nyckelord :mulesing; animal pain; animal welfare; sheep; djurvälfärd; smärta; lidande; djurskydd; får; ull; merinoull;

    Sammanfattning : Mulesing är ett ingrepp som utförs på får i Australien för att förhindra att de drabbas av flugangrepp. Det är främst merinofår som drabbas av flugangrepp eftersom de har mer hudveck än andra fårraser. Merinoullen är ull av finare kvalitè och den används i kläder hos många företag runt om i världen. LÄS MER

  2. 2. Digital Marknadsföring - En värdeskapande process

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nathalie Ottosson Lameri; Ina Farag; Nick Hercberg; [2012]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; värde; värdeskapande; internet; kommunikation.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Digital Marknadsföring – en värdeskapande process. Seminariedatum: 2013-01-17 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring Författare: Ina Farag, Nick Hercberg och Nathalie Lameri Handledare: Lars Carlman Bakgrund: Utvecklingen av internet har både skapat nya trender hos företagen och konsumenterna, där digital teknik på senare år har fått en stor betydelse i vardagen. LÄS MER

  3. 3. Hästägaren som konsument - Beslutsprocessen för högengagerande produkter och tjänster

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Andersson; Kristina Andersson; Jeanette Lundqvist; Ulrika Rubensson; [2006]
    Nyckelord :Hästägare; Beslutsprocess; Högt engagemang; Köpbeteende; Djur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att öka förståelsen av hästägaren som konsument. Vi har valt att belysa detta genom att titta på beslutsprocessen för högengamangsprodukter och tjänster. Metod: Två olika metoder har använts som grund till uppsatsen. LÄS MER