Sökning: "h M gina tricot"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden h M gina tricot.
1. Ecological Fashion Perspectives of the Green Generation: Examining Gen Z and Millennial attitudes towards the Swedish fashion industry's efforts to reduce emissions of greenhouse gases
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This paper seeks to examine how young Swedish consumers appurtenant to Generation Z and the Millennial generation perceive the effort made by four leading Swedish fashion companies H&M, Lindex, Kappahl, and Gina Tricot to reduce their emissions of greenhouse gases. Further, it explores the general attitudes that these generations hold toward the Swedish Fashion Industry’s approach to sustainable dev elopment. LÄS MER
2. Cirkulär ekonomi inom modebranschen En studie över hur svenska fast fashion-företag kan arbeta cirkulärt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Bearbetning och utvinning av resurser har stor påverkan på den biologiska mångfalden. Modeindustrin är en bransch som är mycket resurskrävande och har en stor negativ påverkan på både människor och miljö. LÄS MER
3. Closing the Loop : Integrating Circularity within the Fashion Industry's Post-Retail Activities
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studierSammanfattning : The fashion industry has historically been seen as synonymous with many unsustainable practices, such as overproduction, pollution, and mass-consumption. Today, many fashion brands are putting more attention to sustainability and are engaging in activities aimed at making the industry more environmentally friendly. LÄS MER
4. Clicks and Bricks in a Symbiosis : A qualitative study about the value of the physical store in a digital era
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and Problem DiscussionA paradigm shift in retail is evident due to the increase of customers purchasing productsonline, where digitalization has created a concern regarding the existence of the physical storein today’s digitalized society. On the other hand, e-commerce has been seen as an opportunityfor retail stores to use as a strategy where physical and digital work together in a symbiosisfor creating unified messages and experiences for the consumers across channels. LÄS MER
5. Generation Zs syn på och attityd till hållbarhetsredovisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett kommunikationsverktyg för företag gentemot sinaintressenter. Då konsumenter generellt sett är företagens primära inkomstkälla blir det därmed en viktig intressent för företaget. LÄS MER